سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از ابتلای حدود ۱۷۴ نفر به بیماری وبا در کشور و فوت حدود ۶ نفر بر اثر این بیماری خبر داد.

ابتلای ۱۷۴ نفر به بیماری وبا در کشور/ فوت ۶ نفر بر اثر وبا
سلامت نیوز : سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از ابتلای حدود ۱۷۴ نفر به بیماری وبا در کشور و فوت حدود ۶ نفر بر اثر این بیماری خبر داد.

محمدحسین قربانی در گفتگو با ایلنا با اشاره به اینکه پراکندگی بیماری وبا به ۱۰ استان در کشور محدود شده است، افزود: شیوع بیماری وبا به علت ورود اتباع خارجی به ویژه از مرزهای شرقی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه هیج یک از افرادی که بر اثر بیماری وبا فوت کرده اند، ایرانی نیستند، افزود: هنوز به تفکیک آماری در دست نداریم که مشخص کند چه تعداد از افرادی که به بیماری وبا مبتلا شده‌اند ایرانی و چه تعداد غیرایرانی هستند.

وی ادامه داد: از آنجایی که اتباع خارجی از مبادی غیر رسمی وارد کشور شده‌اند و این مسیرها فاقد هرگونه امکانات بهداشتی بوده‌اند این مشکلات به وجود آمده است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت و وزارت کشور باید دو وظیفه مهم در کنترل ورود اتباع خارجی از مرزهای شرقی و ایجاد پایگاه‌های بهداشتی جهت کنترل این بیماری انجام دهند.

قربانی درخاتمه افزود: برای کشور ما که در امر ریشه‌کنی بیماری‌های واگیردار خوب عمل کرده‌ایم ابتلای ۱۷۴ نفر به بیماری وبا خوشایند نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha