سلامت نیوز : معاون اجتماعی سازمان نظام پرستاری گفت: ایجاد معاونت پرستاری در وزارت بهداشت ثمره 20 سال پیگیری جامعه پرستاری برای رسیدگی به مطالبات بر زمین مانده و بهبود کیفیت خدمات پرستاری برای مردم است و از هر تلاشی برای حفظ این دستاورد دریغ نمی کند.

 محمد شریفی مقدم در گفت و گو با نظام  پرستاری  گفت: بحث ایجاد معاونت پرستاری از خواسته های دیرینه جامعه پرستاری است که از 20 سال گذشته توسط جامعه پرستاری کشور پیگیری شده است و نهایتاً با پیگیریهای مستمر سازمان نظام پرستاری بالاخره در دولت دهم به نتیجه رسید و پست معاونت پرستاری در وزارت بهداشت ایجاد شد.

وی گفت: بدیهی است با ایجاد این معاونت خدمات پرستاری که هم اکنون در نازل ترین سطح در حال ارائه به مردم است بهبود پیدا می کند و پرستاری از بن بست فعلی خارج می شود.

معاون اجتماعی سازمان نظام پرستاری ادامه د اد: پرستاری به عنوان موثرترین و محوری ترین گروه در نظام سلامت است، با مردم و بیماران ارتباط مستقیم دارد به همین دلیل بیشترین اشراف را بر مشکلات بیماران دارد و می تواند از طریق انتقال اطلاعات به وسیله معاونت مراقبت و پرستاری در وزارت بهداشت ( به مثابه یک پل ارتباطی )  مشکلات واقعی مردم را در سطح عالی مطرح کند و حل آنها را دنبال کند.

وی تأکید کرد: در صورت تقویت این معاونت در وزارت بهداشت مطمئناً رضایتمندی مردم افزایش می یابد.

شریفی مقدم ادامه داد: از وزیر بهداشت که هم مردم مدار است و هم به سلامت محوری تأکید دارد و هم حامی پرستاران است، انتظار می رود نسبت به تقویت و تثبیت این معاونت در وزارت بهداشت از هیچ کوششی دریغ نکند. بدیهی است که هر تشکیلات جدیدی در ابتدا نیاز به حمایت ویژه دارد و این معاونت نیز نوپاست و طبیعتاً نیاز به حمایت خاص دارد.

وی افزود: گاهی زمزمه هایی از طرف برخی دستگاهها مبنی بر عدم نیاز به معاونت مراقبت و پرستاری در وزارت بهداشت به بهانه هایی نظیر کوچک سازی و چابک سازی دولت یا بهانه های واهی غیر کارشناسی دیگر شنیده می شود.

وی گفت: معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری باید بداند که معاونت پرستاری یک شبه ایجاد نشده که یک شبه حذف شود و ثمره 20 سال تلاش و پیگیری جامعه پرستاری است و مطمئناً جامعه پرستاری به هر شکل ممکن از این معاونت مراقبت خواهد کرد و اجازه نمی دهد که این معاونت تضعیف یاحذف شود.

وی افزود: عواملی که در سازمان مدیریت به دنبال کوچک سازی دولت هستند اگر کمی دقت کنند می بینند که در بسیاری از جاهای دیگر می توان دولت را کوچک کرد و اگر یک نگاه سطحی به نسبت پرستار به بقیه کادر بیمارستانها، دانشگاههای علوم پزشکی و ستادهای وزارت بهداشت بیندازند، می بیینند که می توان چقدر دولت را کوچک کرد.

شریفی مقدم ادامه داد: سوال اینجاست که آیا معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری اولویت دیگری در نظام سلامت ندارد.این سازمان بهتر است به قوانین بر زمین مانده پرستاری مانند تعرفه گذاری خدمات پرستاری یا قوانین دیگر این حوزه مانند قانون مشاغل سخت و زیان آور که به دلیل کمبود پرسنل پرستار اجرا نشده بپردازد.

وی گفت: صراحتاً اعلام می کنیم جامعه پرستاری به هر شکل ممکن از معاونت پرستاری در وزارت بهداشت محافظت می کند و اجازه نمی دهد این معاونت متزلزل،تضعیف یا حذف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha