سلامت نیوز : عضو هیات مدیره انجمن داروسازان به پرسش ایسنا درباره میزان رضایت مردم از دریافت خدمات دارویی در داروخانه‌ها پس از روی کار آمدن دولت جدید و اتخاذ تصمیمات جدید در حوزه دارو پاسخ داد.

دکتر شهاب‌الدین جنیدی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه به نظر می‌رسد با توجه به فعالیت‌های اخیر مسئولان ذی‌ربط در حوزه دارو و همکاری بانک مرکزی، روند ثبت سفارش‌های دارویی تسهیل شده و داروها سریع‌تر از گمرک ترخیص می‌شوند، گفت: بنابراین همان‌گونه که وعده داده شده کمبودهای دارویی نیز طی چند ماه آینده برطرف می‌شوند.

وی ادامه داد: البته مدیریت باید به گونه‌ای انجام شود که با تخصیص یارانه هدفمند و برقراری تسهیلات مالی برای خرید داروهای گران قیمت، بار مالی سنگینی بر دوش بیماران خاص و صعب‌العلاج تحمیل نشود.

جنیدی ضمن تاکید بر اهمیت تخصیص منابع مالی مناسب به دارو، عنوان کرد: اگر منابع مالی در حد کفایت در اختیار وزارت بهداشت قرار بگیرد، تولید، تهیه و ورود فرآورده‌های دارویی مشکل نیست و با افزایش تولید دیگر شاهد بروز نیازهای احتمالی کاذب در بازار دارویی به دنبال برخی کمبودها نخواهیم بود.

عضو هیات مدیره و سخنگوی انجمن داروسازان افزود: البته در خصوص نسخ سرپایی با وجود حمایت‌های سازمان‌های بیمه‌گر اصلی در دو ماه اخیر دل‌مشغولی‌ای برای مردم وجود نداشت و میزان رضایت آنها افزایش یافته است.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت‌های گسترده‌تر سازمان‌های بیمه‌گر و بیمه‌های مکمل نگرانی‌های کمتری در رابطه با تهیه و خرید دارو داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha