سلامت نیوز : مدیرکل درمان سازمان تامین اجتماعی استان تهران، وزارت بهداشت را به علت اعلام تغییر در قیمت داروها، عامل اختلال و برهم خوردن معادلات در مورد بازگشت هزینه 500 قلم دارو به قیمت سال گذشته دانست و گفت: پس از آنکه وزارت بهداشت روز چهارشنبه در قیمت داروها تغییر ایجاد کرد، این موضوع سبب شد تا روند کار با چالش مواجه شود.

سید علی جمالیان در گفت‌وگو با (ایسنا)، با تاکید بر اینکه قطعا قیمت 500 قلم دارو از ابتدای مهرماه سال جاری کاهش یافته و به قیمت سال قبل بازگشته، اظهار کرد: با اعلام یک مرتبه تغییر قیمت داروها توسط وزارت بهداشت، چند روزی روند کار با مشکل مواجه شد، اما دستورالعمل کاهش قیمت 500 قلم دارو به داروخانه‌ها صادر شده و مسلما قیمت‌ها به نرخ سال گذشته بازمی‌گردد.

وی با تاکید بر اینکه مابه‌التفاوت قیمت داروها را سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت خواهند کرد، ادامه داد: تغییر قیمت‌ها توسط وزارت بهداشت سبب شد چند روزی شبکه اتصالی داروخانه‌ها و سازمان تامین اجتماعی دچار مشکل شود، چرا که از ابتدای مهرماه سال جاری قیمت داروها به نرخ سال گذشته بازگشت و ین روند 2 روز هم ادامه یافت، اما به علت تفاوت قیمت ایجاد شده توسط وزارت بهداشت با مشکل مواجه شده‌ایم.

مدیرکل درمان سازمان تامین اجتماعی استان تهران با بیان اینکه قیمت جدید 500 قلم دارو باید وارد اتوماسیون و شبکه اتصالی مربوطه داروخانه‌ها شود، اظهار کرد: تا فردا مجددا روند کار به حالت قبلی بازمی‌گردد و مردم می‌توانند با همان قیمت سال گذشته داروها را خریداری کنند.

جمالیان با اشاره به اینکه قرار بود هزینه دارو به قیمت سال گذشته بازگردد، خاطر نشان کرد: در ارتباط با رایگان بودن درمان بیماران خاص ابلاغیه‌ای از سوی وزارت بهداشت یا سازمان تامین اجتماعی ارائه نشده و مباحثی که اخیرا مطرح شده مربوط به بازگشت هزینه 500 قلم دارو و داروی بیماران خاص به قیمت سال گذشته است، چرا که هزینه بستری بیماران خاص در مراکز ملکی و طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی از قبل رایگان بوده است.

وی افزود: تنها درمان سرپایی بیماران خاص در مراکز طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی رایگان نیست، چرا که درمان بیماران خاص در قالب "بستری" ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha