یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸
کد خبر: 83577

سلامت نیوز : متخصصان چشم‌پزشکی می‌گویند با بازگشایی مدارس و بازگشت دانش‌آموزان به مدرسه موارد ابتلا به عفونت واگیردار «التهاب ملتحمه» افزایش می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ «خلیلا بابینو» از کارشناسان نظام بهداشتی دانشگاه لویولا در این رابطه گفت: احتمال ابتلا به این بیماری در تمام طول سال وجود دارد اما معمولا با رفتن دانش‌آموزان به مدارس و از آنجایی که کودکان در مدرسه تماس زیادی با سطوح و اشیاء مختلف دارند این عارضه چشمی شایع‌تر می‌شود.

التهاب ملتحمه، مشکل حادی برای دانش‌آموزان، والدین و معلمان به حساب می‌آید. این بیماری زمانی بروز می‌کند که ملتحمه چشم یعنی غشاء نازک و شفافی که روی سفیدی چشم و سطح داخلی پلک‌ها را پوشانده‌ به دلیل التهاب، قرمز و متورم می‌شود.

برخلاف باورهای مرسوم بیماری التهاب ملتحمه همیشه ناشی از آلودگی‌های باکتریایی نیست. در عوض این بیماری می‌تواند ناشی از ویروس‌ها، مواد آلرژی‌زا و تحریک‌کننده نیز باشد. این انواع از التهاب ملتحمه چشم معمولا بدون درمان‌های اضافی برطرف می‌گردد.

اما باید دقت داشت که التهاب ملتحمه اگر عامل باکتریایی داشته باشد به شدت واگیردار است و می‌تواند به سرعت در محیط خانه یا کلاس درس شایع شود.

خلیلا بابینو در مورد روش‌های پیشگیری و کنترل التهاب ملتحمه چشم چند توصیه مطرح کرده که به شرح زیر است:

- دستان خود را به طور مرتب و در هر نوبت به مدت 15 تا 20 ثانیه شستشو دهید.

- هنگام نبودن آب و صابون از پاک‌کننده‌های الکلی استفاده کنید.

- هنگام بروز عفونت از مواد آرایشی استفاده نکنید.

- تا پایان بهبود یافتن این بیماری از گذاشتن لنز در چشم‌هایتان خودداری کنید.

- از تماس دست‌ها با چشم‌هایتان پرهیز کنید.

همچنین پزشکان تاکید دارند که حداقل تا 24 ساعت پس از درمان با آنتی‌بیوتیک از رفتن به محل کار یا مدرسه خودداری کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha