سلامت نیوز : پزشکان آمریکایی معتقدند که استفاده از تکنیک «کولونوسکوپی» برای معاینه و بررسی روده بزرگ در کاهش خطر ابتلا به سرطان روده و مرگ ناشی از آن موثرتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ «آندرو چان» از بیمارستان عمومی ماساچوست در این رابطه گفت: امروزه از دو روش «کولونوسکوپی» و «سیگموئیدوسکوپی» برای بررسی و معاینه سطح داخلی روده از طریق وارد کردن لوله فیبراپتیک همراه با یک چراغ و دوربین است استفاده می‌شود اما مطالعات جدید تایید می‌کند که روش کولونوسکوپی برای معاینه روده بزرگ موثرتر است.

در حالی که در روش کولونوسکوپی فضای داخل روده به طور کامل مشاهده می‌شود در روش سیگموئیدوسکوپی تنها به یک سوم پایین سمت چپ بدن دسترسی وجود دارد. توصیه‌های فعلی در مورد عکسبرداری از روده‌ها در افراد 50 سال و مسن‌تر انجام روش سیگموئیدوسکوپی هر پنج سال یک بار است.

در این مطالعه پزشکان، اطلاعات حدود 89 هزار نفر را در فاصله سال‌های 1988 تا 2008 میلادی بررسی کردند. در این مطالعه شرکت‌کنندگان به این پرسش‌ها پاسخ دادند که آیا آنان تحت دو روش کولونوسکوپی و سیگموئیدوسکوپی قرار گرفته‌اند و آیا این معاینات با هدف معاینه کردن یا به دلیل علائمی همچون خونریزی بوده است؟

در این بررسی که 22 سال به طول انجامید، 1815 مورد سرطان روده و 474 مرگ مرتبط با آن مشاهده شد. نتایج آزمایشات تایید می‌کند که احتمال به موقع تشخیص سرطان روده در افرادی که تحت آزمایش کولونوسکوپی قرار می‌گیرند بیشتر است و در عین حال با تکنیک کولونوسکوپی احتمال بررسی کل روده وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha