چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 8358

رهبران اتحادیه بهداشت انگلستان هشدار دادند: آمبولانس‌ها هم می‌توانند عامل انتقال بیماری باشند چرا كه در بسیاری موارد، نظافت آنها به درستی انجام نمی‌گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مطالعات و تحقیقات صورت گرفته حاكی از آن است كه برای نظافت آمبولانس‌ها در انگلستان، روش‌های متعددی برای نظافت آمبولانس‌ها به كارگرفته می‌شود.

طبق این گزارش در برخی مناطق انگلستان، بهداشت آمبولانس‌ها رعایت نمی‌شود و آمبولانس‌ها تنها به واسطه تكه‌ای پارچه تمیز می‌شوند.

همچنین این اتحادیه خواستار رعایت بهداشت آمبولانس‌ها و ارتقای وضعیت نظافتی آنها شد.

البته خدمه آمبولانس‌ها بر این اعتقادند كه میزان هزینه و زمان كافی برای نظافت آمبولانس‌ها را ندارند و در شمال غربی انگلستان این مشكل به اوج خود می‌رسد و آمبولانس‌ها هیچ بودجه و زمانی برای نظافت آمبولانس ندارند.

طبق این گزارش، این افراد حتی وقت رسیدگی به وضعیت فنی آمبولانس‌ را هم ندارند و این آمبولانس‌ها هیچ گاه بطور اساسی نظافت نمی‌شوند.

گفتنی است، تنها احتیاطی كه در مورد این آمبولانس‌ها صورت می‌گیرد، این است كه اگر خدمه آمبولانس بدانند بیمار مبتلا به عفونت بوده است و امكان سرایت عفونت و بیماری او به سایرین زیاد است، آمبولانس را تنها با تكه‌ای پارچه نظافت می‌كنند.

از سوی دیگر، در منطقه‌ای از لندن، موسسه‌ای ایجاد شده است كه تمام مدت، شب را به نظافت اساسی آمبولانس‌ها می‌پردازد و بعد از خروج تمام وسایل پزشكی فضای آمبولانس و بعد لوازم پزشكی را به دقت نظافت می‌كند و در جنوب غربی مشكلات مانع از نظافت اساسی آمبولانسها می‌شود.

همچنین به گفته مقامات این كشور، در برخی موارد بیماران از امكانات مناسب بی بهره‌اند و ناچارند با آمبولانس‌هایی نامناسب و آلوده منتقل شوند. در برخی موارد نیز كارمندان آمبولانس مجبورند خود به نظافت آمبولانس نیز بپردازند كه این عمل وقت زیادی را از آنها می‌گیرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha