یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
سلامت نیوز : کارشناس مسئول نظارت بر مراکز درمان اعتیاد آذربایجان غربی گفت: پرخاشگری، شخصیت اضطرابی و وسواسی از عوارض اعتیاد به سیگار است.

بهروز کارگری در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان این‌که پرخاشگری، شخصیت اضطرابی و وسواسی از عوارض اعتیاد به سیگار است، افزود: کشیدن سیگار اگرچه در ابتدا اثرات تسکینی دارد اما این اثر کوتاه مدت است و در ادامه مصرف اثر خود را از دست می‌دهد.

وی ادامه داد: نیکوتین موجود در سیگار مواد مخدر محسوب می‌شود که به خاطر اثر کوتاه مدتی که دارد باعث برابر کردن کشیدن سیگار توسط مصرف کنندگان می‌شود.

این کارشناس اعصاب و روان خاطرنشان کرد: اختلالات روانی، ویژگی اعتیاد به مواد مخدر است که سیگار نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی درباره راه‌های موثر ترک سیگار، گفت: درمان وابستگی و اعتیاد به مواد مخدر و سیگار نیازمند مداخله دارویی و غیر دارویی مانند مشاوره و درمان‌های مربوط به مواد مخدر است.

کارگری به کسانی که علاقمند به ترک سیگار هستند، توصیه کرد: کسانی که مایل به ترک سیگار هستند به هیچ وجه به شعارهای تبلیغاتی غیرعلمی مانند قرص‌های گیاهی روی نیاورند و برای ترک اصولی به مراکز ترک اعتیاد و مشاوره مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha