سلامت نیوز : گفته می شود، در هر ثانیه میلیون ها نفر در سراسر جهان دچار حمله قلبی می شوند که علت آن نیز، ورزش نکردن و رعایت نکردن برنامه غذایی سالم است. با افزایش سن ، قلب به مراقبت های ویژه نیاز دارد. قلب، عضوی از بدن است که پس از یک حمله دچار آسیب می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ این آسیب دیدگی که دائمی است، باعث ضعیف شدن عملکرد قلب می شود. خیلی از افراد به این نکته توجه نمی کنند که پس از حمله قلبی لازم است بیشتر مراقب سلامت خود باشند تا دچار حمله دیگری نشوند. در هفته جهانی سلامت قلب، لازم دانستیم نکاتی را درباره حمله قلبی به اطلاع شما برسانیم.

آنچه قبل از حمله قلبی رخ می دهد

احساس ناراحتی: احساس سنگینی در قسمت سینه و دست ها، احساس ناراحتی در زیر جناغ

سوزش سردل: دومین و خطرناک ترین علامت ، سوزش در ناحیه سینه است.

تغییر در بدن: در بیشتر افراد، اولین علامت حمله قلبی عرق کردن شدید بدن است، همراه با آن فرد احساس سرگیجه و حالت تهوع نیز می کند.

‏ ناراحتی در قفسه سینه و بالاتنه: با نزدیک شدن زمان حمله قلبی، یکی از شایع ترین علایم احساس ناراحتی غیرعادی در دست ها، معده، گردن و فک است.

پس از حمله قلبی باید چه کرد؟

فعالیت: فردی که دچار حمله قلبی شده است، باید در انجام فعالیت هایش وانجام ورزش های سنگین که روی قلب فشار وارد می کند، با پزشک مشورت کند.

برنامه  غذایی: علاوه بر شیوه زندگی، برنامه غذایی نیز باید تغییر کند. میزان مصرف پروتئین ها را باید افزایش داد و از کربوهیدرات ها، کمتر استفاده کرد.

میزان مصرف کالری نیز باید کنترل شود تا با بالارفتن کلسترول، فشار خون افزایش پیدا نکند.

ایجاد تغییرات در شیوه زندگی: عادت هایی چون سیگار کشیدن و مصرف الکل را باید کنار گذاشت. کنترل فشار خون در بیماران قلبی اهمیت زیادی دارد.

دارو: داروهای تجویزشده را حتماً باید سر وقت مصرف کنید تا بتوانید یک زندگی سالم و طولانی داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha