تزریق یك پروتیین حاصل از سلولهای انسانی به موشهای آزمایشگاهی، بروز بیماری لوگریگ یا "ای‌ال‌اس" را به تاخیر می‌اندازد و عمر این حیوانات را طولانی‌تر می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخبرگزاری فرانسه از واشنگتن، درمان با پروتیین "‪ "Hsp70‬عمر موشهای مبتلا را ‪ ۱۰‬درصد طولانی‌تر كرد و شروع بیماری را در مقایسه با داروی "‪ "Riluzole‬بیشتر به تاخیر انداخت.

ریلوزول تنها دارویی است كه اداره نظارت بر مواد غذایی و دارویی آمریكا برای بیماری ای‌ال‌اس یا "اسكلروز آمیوتروفیك جانبی" كه یك اختلال لاعلاج عصب شناختی پیش‌رونده است كرده است.

محققان دانشگاه ویك فارست در كارولینای شمالی می‌گویند این پروتیین می‌تواند به رویكردهای جدید در درمان ای‌ال‌اس بینجامد. این پروتیین هنوز برای آزمایشهای بالینی در انسان تایید نشده است.

"دیوید گیفوندوروا" مجری این تحقیق گفت با این مطالعه بخش دیگری از معمای علت بروز ای‌ال‌اس كشف شد كه می‌تواند به تهیه درمانی برای این بیماری مرگبار بینجامد.

در این مطالعه كه در مجله "علوم اعصاب ‪ "Neuroscience‬منتشر شده است محققان از طریق اصلاح ژنتیكی ژن معیوب عامل ‪ ۲‬تا ‪ ۳‬درصد موارد ای‌ال‌اس در انسان را وارد بدن موش كردند.

این حیوانات به سه دسته تقسیم شدند و هر دسته با دارونما یا داروی ریلوزول و یا پروتیین "‪ "Hsp70‬تحت درمان قرار گرفتند.

این پروتیین از طریق شوك حرارتی استخراج شد. در این فرایند سلولها ماده‌ای برای محافظت از خود در برابر افزایش ناگهانی دما آزاد می‌كنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha