سلامت نیوز : رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی معتقد است: با توجه به اینکه سه سال از اجرای قانون برنامه می‌گذرد اما موضوع اشتغال همزمان پزشکان اجرایی نشده اکنون می‌توان مهلتی به وزیر بهداشت داد تا قانون را اجرایی کند و در صورت عدم اجرا از وی توضیح خواسته شود.

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با (ایسنا)، در ارزیابی خود از مطرح شدن ماده 5 طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل (اعاده شده از شورای نگهبان) درباره اشتغال همزمان پزشکان پیمانی و یا رسمی، اظهار کرد: بر اساس قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه این موضوع پیش‌بینی شده اما معتقدیم قانونی که سه سال اجرایی نشده و پیش از این دو وزیر هم نتوانستند آن را اجرا کنند در شرایط فعلی چه لزومی برای دائمی کردن آن وجود دارد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: به نظر می‌رسد در حال حاضر باید ضعف‌ها و مشکلات موجود بر سر راه اجرای این قانون شناسایی شده و مورد بررسی قرار گیرد و اگر نیاز بود در برنامه ششم لحاظ شود.

وی با تاکید بر اینکه خلاء قانونی با توجه به در اختیار داشتن قانون برنامه پنجم وجود ندارد، گفت: اکنون مشکل این است که چرا قانون فعلی اجرایی نشده است بنابراین می‌توان حداقل سه ماه به وزیر بهداشت و درمان مهلت داد تا قانون را اجرایی کند و اگر اجرا نکرد از وی درخواست کرد که دلایل خود را توضیح دهد.

شهریاری با بیان اینکه اکنون دائمی کردن طرح مذکور ضرورتی ندارد، اظهار کرد: گرچه دو شغله بودن پزشکان به خودی خود دارای مشکل است اما قانون برنامه پنجم نیز در این زمینه پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده است و در این در حالی است که ما باید بدانیم با یک نسخه نمی‌توان قانونی را در اقصی نقاط کشور اجرا کرد و اگر منابع مالی نیز توسط دولت در نظر گرفته شود باید حقوق و مزایای کافی به پزشکان پرداخت شود.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: آنچه برای دارای اهمیت است اینکه بتوانیم منابع مالی کافی را تامین کنیم و در این صورت امتیازی به پزشکان دولتی داده شود که نهایتا منجر به اجرای قانون خواهد شد.

بر اساس ماده 5 طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل (اعاده شده از شورای نگهبان)، اشتغال همزمان پزشکان پیمانی و یا رسمی مراکز آموزشی درمانی دولتی و عمومی غیردولتی در سایر مراکز تشخیصی، آموزشی درمانی و بیمارستانی خصوصی و خیریه ممنوع است که هم‌اکنون نیز این طرح به کمیسیون اجتماعی ارجاع شده تا در این زمینه بررسی‌های بیشتری انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha