سلامت نیوز : عضو هیات مدیره انجمن پزشکان کودکان ایران ضمن توصیه به تزریق سالیانه واکسن آنفلوآنزا بویژه در گروه‌های پرخطر عنوان کرد: واکسن آنفلوآنزا به صورت سالیانه تهیه می‌شود و معمولا اوایل مهرماه در اختیار داروخانه‌ها و پزشکان قرار می‌گیرد، اما تاکنون وارد کشور نشده است.

دکتر اکبر کوشانفر در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه آنفلوآنزا معمولا اوایل بهار یا در فصل پاییز بروز می‌یابد و با نشانه‌هایی چون تب، سرفه، آبریزش بینی، درد مفاصل و سردرد همراه است، عنوان کرد: در این میان برخی افراد از زمینه مستعدتری برای ابتلا به آنفلوآنزا برخوردار هستند که کودکان زیر پنج سال و بزرگسالان بالای 50 سال سن از جمله همین افراد هستند.

وی ضمن توصیه به تزریق سالیانه واکسن آنفلوآنزا بویژه در گروه‌های پرخطر عنوان کرد: واکسن آنفلوآنزا به صورت سالیانه تهیه می‌شود و معمولا اوایل مهرماه در اختیار داروخانه‌ها و پزشکان قرار می‌گیرد.

کوشانفر ادامه داد: واکسن آنفلوآنزا به گونه‌ای است که حتما باید زنجیره سرد در آن رعایت شده و حتما در یخچال نگهداری شود و حتی پس از خریداری از داروخانه نیز در کنار یخ گذاشته و به مطب پزشک برسانند.

این متخصص کودکان با بیان اینکه به دلیل حساسیت واکسن آنفلوآنزا و طریقه نگهداری و حمل آن، مناسب است که واکسن‌ها در اختیار پزشکان قرار بگیرد و بیماران از داروخانه اقدام به خرید آن نکنند تا تاثیرات واکسن از بین نرود، گفت: طبق اطلاعی که انجمن پزشکان کودکان کسب کرده است، در حال حاضر واکسن آنفلوآنزا موجود نیست و تا 15 مهرماه وارد کشور شده و توزیع خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha