سلامت نیوز : هفت نفر از 12 دانش‌آموز دختر شین‌آبادی که سال گذشته در حادثه آتش‌سوزی مدرسه شین‌آباد پیرانشهر دچار حادثه شدند و دارای سوختگی بالای 50‌درصد هستند، در تهران تحت عمل جراحی دست‌های خود قرار گرفتند. همزمان رسول خضری نماینده پیرانشهر در گفت‌وگو با «شرق» از افزایش رقم بیمه عمر این دانش‌آموزان از 50 به 70‌میلیون‌تومان خبر می‌دهد. هم‌اکنون مبینه پرکم، سیما شادکام، اسمعه دوری، آمنه راک، نادیا صالح، عسرین معروفی و سیما مرادی هفت دانش‌آموزی هستند که عمل جراحی دست آنها طی دو هفته گذشته به پایان رسیده است و مسوولان بیمارستان ساسان و خانواده‌های آنان از رضایت‌بخش‌بودن عمل جراحی آنان خبر می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق ؛ در همین رابطه محمد شادکام پدر سیما شادکام که هنوز در بیمارستان ساسان بستری است، در رابطه با آخرین وضعیت درمانی این دانش‌آموزان به «شرق» می‌گوید: تمامی این دانش‌آموزان طی دو هفته اخیر تحت عمل جراحی دست قرار گرفته‌اند و رسیدگی کادر درمانی بیمارستان ساسان بسیار خوب است و احتمال قطع تعداد دیگری از انگشتان دست این دانش‌آموزان کاهش پیدا کرده است. همچنین علاوه بر این هفت‌دانش‌آموز، پنج‌دانش‌آموز دیگر نیز در آبان و آذرماه پیش‌رو نوبت جراحی دست دارند. با این حال این دومین نوبت از مراحل درمانی دانش‌آموزان پیرانشهری است که تنها معطوف به جراحی دست شده است و قرار است پس از بهبودی نسبی، عمل‌های جراحی دیگری در قسمت‌های صورت، گردن، پا و کمر این دانش‌آموزان انجام شود که در صورت موفقیت‌آمیزبودن این عمل‌ها، عمل جراحی زیبایی نیز روی دست، صورت و بدن آنها نیز انجام شود.

برگزاری جلسه ویژه سازمان نظام‌پزشکی برای کمک به درمان دانش‌آموزان
همزمان مسوولان سازمان نظام پزشکی نیز‌ درصدد برگزاری جلسه‌ای مشترک با تیم درمانی این کودکان در بیمارستان ساسان و خانواده‌های آنها هستند تا به گفته زالی رییس سازمان نظام پزشکی، این سازمان بتواند با همکاری خود زمینه تسریع در روند بهبود دانش‌آموزان پیرانشهری را فراهم کند. دکتر علیرضا زالی در این‌باره به «شرق» می‌گوید: خوشبختانه کشور ما دارای پزشکان متخصص و حاذقی در زمینه جراحی پوست و پلاستیک است و در برخی از مراکز درمانی کشور شاهد امکانات و تجهیزات بیمارستانی مناسب و بسیار خوب هستیم. به همین دلیل نگرانی‌ها برای کیفیت درمان کودکان شین‌آبادی تا حد زیادی مرتفع شده است. او می‌افزاید: سازمان نظام پزشکی آمادگی هرگونه کمک‌های تخصصی برای تسریع روند درمان کودکان شین‌آبادی را دارد و در این زمینه قرار شد جلسه‌ای در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شود تا این سازمان نظرات و مشاوره‌های تخصصی خود را در این زمینه به پزشکان متخصص و خانواده‌های آنها اعلام کند.

افزایش میزان تعهد بیمه عمر دانش‌آموزان
از سوی دیگر عضو هیات‌رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از افزایش سهم بیمه عمر بیمه ایران به دانش‌آموزان آسیب‌دیده شین‌آباد از 50 به 70‌میلیون‌خبر داد و به «شرق» گفت: روند درمان این دانش‌آموزان به خوبی پیش می‌رود. رسول خضری با یادآوری مراحل درمانی دانش‌آموزان شین‌آبادی که سال گذشته در سانحه آتش‌سوزی دچار سانحه شدند، افزود: با حمایت مالی که از سوی بیمه درخصوص این دانش‌آموزان صورت گرفته مراحل درمانی آنان با موفقیت در حال انجام است. نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، از پرداخت 70‌میلیون‌تومان از سوی بیمه ایران برای 27 دانش‌آموز حادثه‌دیده شین‌آبادی خبر داد و گفت: بیمه ایران به تعهد خود بیش از مبلغ معین‌شده که 50‌میلیون‌تومان بوده عمل کرد.

وی ادامه داد: به تک‌تک خانواده‌های دانش‌آموزان آسیب‌دیده در آتش‌سوزی مدرسه شین‌آباد بیمه عمر با سقف 35‌میلیون‌تومان بر حسب میزان آسیب‌دیدگی تعلق گرفته با این تفاوت که دانش‌آموزانی که مراحل درمانی آنان به پایان رسیده این بیمه را دریافت کرده‌اند اما 12دانش‌آموزی که همچنان مراحل درمانی را طی می‌کنند به محض پایان این مراحل می‌توانند بیمه خود را دریافت کنند. این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: تاکنون به دانش‌آموزان آسیب‌دیده در این حادثه 60‌میلیون‌تومان از بیمه معلم پرداخت شده، علاوه بر این بیمه ایران بیمه نقدی دو دانش‌آموزی که در این حادثه جان خود را از دست دادند را در کنار 70میلیونی که به تمام آسیب‌دیدگان داده، پرداخته است. عضو هیات‌رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تاکنون روند درمان این دانش‌آموزان به خوبی پیش رفته و به زودی تمامی این عزیزان آسیب‌دیده در کلاس‌های درس خود حاضر خواهند شد.

رضایت خانواده‌ها از پیگیری‌های سرپرست جدید آموزش‌وپرورش
اگرچه خانواده دانش‌آموزان پیرانشهری گلایه‌هایی از عدم همکاری سازمان آموزش‌وپرورش شهر پیرانشهر دارند، اما جلسه هفته گذشته خود با علی‌اصغر فانی سرپرست جدید وزارت آموزش‌وپرورش را خوب و امیدوار‌کننده توصیف می‌کنند. در همین رابطه علی صالح پدر نادیا صالح دانش‌آموز آسیب‌دیده مدرسه شین‌آباد در این‌باره می‌گوید: هفته گذشته در وزارت آموزش‌وپرورش جلسه‌ای با حضور آقای فانی داشته‌ایم که بسیار جلسه خوبی بود. آقای فانی تمامی حرف‌های ما را گوش کردند و قول پیگیری تمامی خواسته‌های ما را دادند. او می‌افزاید: همچنین با پیگیری‌های آقای فانی قرار شد فردا (چهارشنبه) جلسه‌ای با حضور مسوولان وزارت بهداشت، آموزش‌وپرورش و بیمارستان ساسان تهران برگزار شود تا مراحل بعدی درمان این دانش‌آموزان مشخص شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha