سلامت نیوز : رئیس جمعیت هلال احمر گفت: برای افزایش حمایت از معلولین پیشنهاد می‌کنیم یک شبکه ‌جهانی برای کشورهای عضو نهضت ایجاد شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محمد فرهادی در افتتاحیه نشست مشورتی با 21 کشور که به میزبانی تهران برگزار شد افزود: نگاه اجمالی به جهان و منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم به این واقعیت تلخ پی می‌بریم که تنوع قومی، فرهنگی و مذهبی دستاویزی برای حفظ و تامین منافع برخی دولت‌ها یا گروه‌ها مورد استفاده قرار گرفته و رنج بی‌شماری به مردم تحمیل می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: از سویی دیگر سوانح طبیعی و انسان‌ساز کماکان تهدید و مخاطرات جدی برای دارایی‌های کشورهای توسعه نیافته، در حال توسعه و حتی توسعه‌یافته محسوب می‌شود.

فرهادی افزود:‌ اما در راستای فعالیت‌های نهضت و علی‌رغم حضور و تاکیدات جمعیت‌های ملی در حمایت از افراد آسیب‌پذیر و ارائه خدمات گسترده در دیگر چالش‌ها از جمله بیماری‌های جدید، بحران‌های غذایی و … به بزرگترین اقلیت آسیب‌پذیر و در معرض خطر جوامع یعنی معلولان بدون توجه به تعصبات قومی، مذهبی، فرهنگی، سیاسی و نژادی توجه نشده است.

وی اظهار امیدواری کرد: نتایج این نشست موجبات تقویت هر چه بیشتر پیش‌نویس سند موضع نهضت در شهر آگرای هند را فراهم کند و منجر به تعیین موضع نهضت در قبال شمول موضوع معلولیت در فعالیت‌های نهضت در اجلاس آتی شورای نمایندگان در سیدنی شود.

فرهادی با تاکید بر اینکه افزایش آگاهی از موانع پیش‌روی معلولان برای مشارکت آنها در امور اجتماعی می‌تواند گام موثری در راستای رفع تبعیض‌ها ایجاد کند خاطر نشان کرد: همچنین تبادل تجربیات موفق اجرا شده توسط جمعیت‌های ملی  و کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ برای پاسخگویی به نیازها و تامین منافع معلولان نیز تاثیر گذار است.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر دستیابی به رویکرد چند جانبه برای حل موانع پیش‌روی معلولان یکی دیگر از اقدامات موثر نهضت است.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر ایران در راستای افزایش حمایت از معلولین، ایجاد شبکه‌جهانی کشورهای عضو نهضت را پیشنهاد می‌کند، تصریح کرد: ایجاد دپارتمان یا دبیرخانه فعال در فدراسیون صلیب‌سرخ و هلال‌احمر و همچنین کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ می‌تواند در راستای کاهش معلولیت موثر باشد.

عقد تفاهمنامه‌های آموزشی و پژوهشی با جمعیت‌های ملی

رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: ایجاد بانک اطلاعاتی مرتبط با نیازمندی، تجربیات و توانمندی‌های جمعیت‌های ملی می‌تواند در زمینه رفع معلولیت مثمر ثمر باشد. همچنین عقد تفاهم‌نامه‌های آموزشی و پژوهشی با جمعیت‌های ملی و اجرای برنامه‌های توانمندسازی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های جمعیت‌های ملی در رفع معلولیت و کمک به معلولان حاضر بسیار حائز اهمیت است.

بنابراین گزارش شرکت کنندگان، بعد از پایان مراسم افتتاحیه با حضور در کارگاه‌های تخصصی به بحث و بررسی در خصوص نحوه حمایت از معلولین در شرایط عادی و در هنگام حوادث پرداختند.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با داشتن شبکه منسجم در بخش توانبخشی و همچنین افتتاح بیمارستان فوق تخصصی توانبخشی نور افشار یکی از فعال‌ترین جمعیت ها در زمینه حمایت از معلولین است است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha