سلامت نیوز : معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: از زمان اعزام اولین گروه حجاج ایرانی به سرزمین وحی تا کنون ۸۵ بیمار در بیمارستان شهر مدینه و ۳۳ زائر در بیمارستان شهر مکه بستری شده‌اند. مسمویت غذایی و ابتلا به کرونا نیز نداشته‌ایم.

ولید دنده‌بر در گفت‌وگو با فارس، در مورد آخرین آمار خدمات پزشکی ارائه شده به زائران ایرانی در شهرهای مکه و مدینه خاطرنشان کرد: بیمارستان هلال احمر ایران در شهر مدینه از تاریخ 18 شهریور و قبل از حضور اولین گروه زائران ایرانی آماده به کار شد و خدمات فوق تخصصی ریه، داخلی، قلب، زنان و زایمان، ارتوپدی، روانپزشکی، چشم، گوش و حلق و بینی، مغز و اعصاب، عفونی، دندانپزشکی و طب اورژانس به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمت به زائران هستند.

وی در پاسخ به اینکه تاکنون چند بیمار در بیمارستان هلال احمر مدینه بستری شده‌اند، گفت: 8 بیمار در بخش داخلی و 59 نفر در بخش اورژانس و 18 نفر در بخش سی‌سی‌یو بستری شدند که همه آنها مرخص شده و فقط دو بیمار هنوز در بیمارستان بستری هستند.

دنده‌بر با اشاره به اینکه برخی زائران به علت کهولت سن دچار شکستگی اعضا نیز می‌شوند، گفت: در شهر مدینه به دلایلی مانند لیز خوردن هنگام استحمام یا افتادن از روی تخت 5 مورد شکستگی و گچ گرفتگی اعضا داشتیم.

وی گفت: در این ایام 220 مورد مراجعه به آزمایشگاه، 100 مورد برای کارهای عکسبرداری در بخش رادیولوژی و 70 نفر برای کارهای سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی در مدینه مراجعه کرده‌اند.

به گفته معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت تاکنون 13 بیمار در شهر مدینه برای ارجاع کارهای تخصصی‌تر به بیمارستان‌های سعودی در شهر مدینه اعزام شده‌اند.

140 بازدید بهداشتی از هتل‌ها و آشپزخانه‌های مرکزی /تاکنون مسمومیت غذایی نداشته‌ایم

دنده‌بر بازدید از هتل‌ها، آشپزخانه‌ها و مطب پزشکان را یکی دیگر از کارهای انجام شده عنوان کرد و گفت:‌140 بازدید بهداشتی از هتل‌ها و آشپزخانه‌های مرکزی داشتیم که مورد خاص یا مسمومیت غذایی گزارش نشده است. در عین حال پزشکان ناظر 350 مورد بازدید از مطب‌های مستقر در شهر مدینه داشته‌اند.

وی همچنین به خدمات ارائه شده در بیمارستان هلال احمر در شهر مکه اشاره کرد و گفت: تاکنون 215 مورد ویزیت تخصصی در این بیمارستان انجام شده و 3 بیمار در بخش داخلی، 15 نفر در بخش سی‌سی‌یو و 15 نفر در بخش اورژانس این بیمارستان بستری شده‌اند.

همچنین 50 مورد خدمات دندانپزشکی و 81 مورد مراجعه به آزمایشگاه در این بیمارستان گزارش شده است.

دنده‌بر گفت: 230 مورد بازدید از هتل‌ها و آشپزخانه مرکزی شهر مکه تاکنون انجام شده و پزشکان ناظر 80 مورد بازدید از مطب‌های مستقر در شهر مکه داشته‌اند.

وی تصریح کرد: اکنون دو بیمار ایرانی در بیمارستان سعودی شهر مکه بستری هستند و 22 بیمار در بیمارستان هلال احمر ایران در شهر مکه در حال درمان هستند.

تا کنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا بین زائران ایرانی گزارش نشده است

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در مورد شیوع ویروس کرونا در بین زائران ایرانی گفت: تاکنون گزارشی از بروز این ویروس نداشته‌ایم و یک تیم تخصصی برای شناسایی زودهنگام این بیماری موضوع را رصد می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha