سلامت نیوز :  180، آخرین شمار مبتلایان به وبا در کشور است که وزارت بهداشت مدعیست 114 تن از آنان افرادیند که به صورت قاچاق از مرزهای جنوب شرقی و شرق به کشور وارد شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ علی اکبر سیاری، در حاشیه مراسم بزرگداشت روز جهانی سالمند از ابتلای 180 تن به بیماری وبا در کشور خبر داده و گفته بود که بیشترین میزان بروز این بیماری مربوط به استان سیستان و بلوچستان و شهرهای زاهدان و ایرانشهر است و مواردی نیز در کرمان و شهر سیرجان شناسایی شده‌اند.

سیاری با بیان اینکه این بیماری تاکنون سبب مرگ پنج تن شده، گفت: تمام این موارد مربوط به مهاجران بوده و چهار مورد از موارد بروز وبا نیز در تهران مشاهده شده است.

وی همچنین با بیان اینکه از سال 44 هر ساله موارد بروز وبا را در کشور داشته‌ایم به طوری که برخی سا‌ل‌ها طغیان‌ها به صورت داخلی بوده است، گفت: اما امسال اغلب موارد این بیماری وارداتی است و به افرادی مربوط می‌شود که به صورت قاچاق از مرزهای شرقی و جنوب شرق به ویژه افغانستان و پاکستان به کشور وارد می‌شوند.

همکاری مرزبانی با وزارت بهداشت در کنترل وبا

فرمانده مرزبانی ناجا

به دنبال اظهارات مطرح شده از سوی وزارت بهداشت،سردار حسین ذوالفقاری، فرمانده مرزبانی ناجااز همکاری مرزبانی با وزارت بهداشت در زمینه کنترل وبا خبر داد و به ایسنا گفت: در این زمینه با وزارت بهداشت همکاری داریم و اگر محلی از سوی این وزارتخانه برای قرنطینه افراد در نظر گرفته شود، مرزبانی این آمادگی را دارد تا افرادی را که به شکل مجاز وارد کشور می‌شوند در این محل‌های قرنطینه کند.

وی همچنین درباره ورود غیرقانونی و قاچاقی مبتلایان به وبا در کشور اظهارکرد: مرزبانی اجازه ورود قاچاقی و غیرقانونی افراد به خاک کشور را نمی‌دهد و در صورت رویت این افراد آنان را به کشور خودشان باز می‌گرداند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha