سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰
کد خبر: 83700

سلامت نیوز : یک جراح و متخصص چشم پزشک با اشاره به اینکه علت نمناک بودن چشم، تنگ شدن مجرای اشک ریزی در چشم افراد سالمند است، گفت: بر اثر این عارضه کانال‌هایی که وظیفه زهکشی اشک چشم را بر عهده دارند به درستی عمل نمی‌کنند.

دکتر احمد شجاعی در گفت وگو با ایسنا ، با بیان اینکه نمناک بودن چشم‌ها یکی از مشکلاتی است که اغلب سالمندان از آن رنج می‌برند، گفت: در این حالت به نظر می‌رسد فرد در حال گریه کردن است و یا شیء به داخل چشم او فرو رفته است.

وی گفت: آبریزش چشم مشکلی متداول به ویژه در بین سالخوردگان است که مسدود شدن یکی از مجراهای اشک متداول‌ترین علت آن است اما دلایل مختلف دیگری نیز ممکن است وجود داشته باشد.

دکتر شجاعی در ادامه افزود: علت این امر تنگ شدن مجرای اشک ریزی در چشم افراد سالمند است، بر اثر این عارضه کانال‌هایی که وظیفه زهکشی اشک چشم را بر عهده دارند به درستی عمل نمی کنند اشک چشم به جای جمع شدن توسط کانال‌ها،‌ بر روی صورت سرازیر می شود.

این جراح و متخصص چشم پزشک گفت: اگر علائم خفیف باشند ممکن است نیازی به درمان نباشد. اما چنانچه فرد سالمند در اثر این اتفاق دارای ناراحتی و استرس باشد می توان با انجام عمل جراحی نسبت به باز کردن مجرای اشکی اقدام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha