سلامت نیوز : رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار امیدواری کرد طرح کمیسیون اجتماعی برای تک شغله شدن همه صنوف از جمله پزشکان سرنوشت عاقلانه‌ای پیدا کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمدحسین شهریاری گفت: طرح تک شغله شدن همه صنوف که شامل پزشکان هم می شود و از سوی کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شده و توسط شورای نگهبان برگشت خورده بود دوباره با مخالفت نمایندگان، برای اصلاح به کمیسیون اجتماعی برگشت که امیدواریم سرنوشت عاقلانه‌ای پیدا کند.

وی افزود: در برنامه پنجم توسعه کشور این طرح در قالب یک پکیج کامل پیش بینی شده است که در طرح کمیسیون اجتماعی برای دائمی کردن تک شغله شدن پزشکان فقط دو ماده از آن پکیج آورده شده است.

شهریاری ادامه داد: صحبت ما و سایر مخالفان اینست که قبل از این که بر مبنای این قانون، تک شغله شدن پزشکان دائمی شود، دو سال دیگر از فرصت اجرای برنامه پنجم توسعه کشور باقی مانده است و دلایل زیادی وجود دارد که مجریان هنوز نتوانسته‌اند قانون برنامه را اجرایی کنند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ما می گوییم طرح کمیسیون اجتماعی باید دو سال دیگر مطرح شود، چون وزیر بهداشت جدید تازه تشریف آورده‌اند و باید حداقل سه تا چهار ماه به ایشان فرصت بررسی بدهیم تا ببیند ایراد کار چه بود که دو وزیر قبلی نتوانستند قانون برنامه را اجرا کنند.

وی افزود: وزیر بهداشت باید فرصت کند تا اگر مشکلاتی هست ارائه دهد و نمایندگان مجلس نیز قانونی که قابلیت اجرا داشته باشد تنظیم کنند.

دکتر شهریاری بیان داشت: کشور در این خصوص مشکل قانون ندارد، قانون تمام وقتی پزشکان در مشاغل دولتی در برنامه پنجم هست و دو سال تا پایان برنامه هم مانده، اگر این قانون خوب اجرا شد می توانیم آن را برای قانون برنامه ششم توسعه کشور نیز تمدید کنیم.

گفتنی است، دی ماه سال گذشته طرحی تحت عنوان تک شغله شدن کارکنان دولت در تمام صنوف که از سوی کمیسیون اجتماعی در مجلس رأی آورد توسط شورای نگهبان برگشت خورد و هفته گذشته مجدد در صحن علنی مطرح شد که این بار رأی صحن علنی را کسب نکرد و برای اصلاح به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد.

در این طرح تمام وقت شدن پزشکان شاغل در دستگاه های دولتی نیز پیش بینی شده است ولی از واقعی شدن تعرفه های پزشکی و اعتبارات لازم برای اجرایی شدن طرح، سخنی به میان نیامده است در حالی که بند ب ماده 32 قانون برنامه پنجم توسعه کشور تمام وقت شدن پزشکان را با واقعی شدن تعرفه های پزشکی و تأمین اعتبارات لازم از سوی دولت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تکلیف کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha