سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴
کد خبر: 83706

سلامت نیوز : عضو انجمن سرطان‌شناسی آمریکا گفت: ۳۳ هزار نوع بیماری توسط علم پزشکی در سطح جهان شناخته شده است.دکتر ناصر پارسا در همایش بیماران خاص، افزود: از مجموع ۳۳ هزار نوع بیماری که توسط علم پزشکی در سطح جهان شناخته شده تنها پنج تا شش هزار مورد آن معالجه می‎شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ وی افزود: بیماری زاییده محیط زیست است و این بیماری‎ها به صورت واگیر، غیرواگیر بوده و برخی با دارو برطرف و برخی دیگر خساراتی بر بیمار وارد می کنند.

عضو انجمن سرطان‌شناسی آمریکا اظهار کرد: ضرر بیماری‎هایی مانند ام اس، سرطان را با دارو نمی‎توان به بیمار برگرداند و تنها برای جلوگیری از این ضررها باید پیشگیری را مقدم بر درمان دانست.

پارسا تصریح کرد: در مورد سرطان‎ها ۵۰ درصد آنها اگر به موقع تشخیص داده شوند درمان می‎شوند و این تشخیص به موقع نیازمند چکاب هر ساله فرد از نظر سلامت است.

وی اضافه کرد: باید به کودکان از سن پایین یاد داد که با خواص میوه‎ها و سبزیجات آشنا شوند و با تحقیق در اینترنت در مسیر استفاده صحیح از مواد غذایی گام بردارند.

این پروفسور با بیان اینکه امنیت و سلامت مهمترین عوامل لازم برای یک زندگی است و بدون این دو مقوله آزادی مفهوم ندارد، گفت: با توسعه علم پزشکی توانسته‎ایم طول عمر بشر را در ۵۰ سال گذشته ۳۳ سال افزایش دهیم و اکنون ۵۰ درصد مردم آمریکا بالای ۸۲ سال عمر می‎کنند و این افراد در سن ۶۲ سال بازنشسته و به مصرف کننده تبدیل می‎شوند.

وی افزود: این قشر از افراد دارای چهار بیماری عمده قلب و عروق، سرطان و دیابت بوده و ۸۵ درصد بیماران سرطانی بالای۶۰ سال هستند.

عضو انجمن سرطان‌شناسی آمریکا اظهار کرد: اکنون جمعیت دنیا 7 میلیارد و نیم است و تا ۵۰ سال دیگر این جمعیت به ۱۲ میلیارد می‎رسد که جمعیت ۶۰ سال به بالای آن 3 میلیارد نفر را شامل خواهد شد که مصرف کننده و دارای 4 بیماری مهم هستند و هزینه‎های بالایی از درمان را به خود اختصاص خواهند داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha