سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۴
سلامت نیوز : معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در دهه اول انقلاب به ازای هر هزار نفر جمعیت سالانه ۳۵ نفر به جمعیت کشور افزوده می شد اما اکنون به ازای هر هزار نفر جمعیت ۱۶ نفر به جمعیت کشور اضافه می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر علی اکبر سیاری افزود: زنگ خطر سیاستهای مربوط به رشد جمعیت در کشور به صدا درآمده و اکنون باید سیاست کنترل جمعیت را رها و سیاستهای جدید افزایش جمعیت را دنبال کنیم.

وی گفت: در دهه اول انقلاب به ازای هر یکهزار نفر جمعیت سالانه ۳۵ نفر به جمعیت کشور افزوده می شد اما اکنون به ازای هر یکهزار نفر جمعیت ۱۶ نفر به جمعیت کشور اضافه می شود.

سیاری خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته جمعیت جوان کشور در مدت ۳۰ سال به دو برابر افزایش یافت و چون مسایل مربوط به امکانات شغل، تحصیلات و مایحتاج زندگی آنان مطرح بود، برنامه کنترل جمعیت اکنون در دستور کار دولت قرار گرفته و وزارت بهداشت مامور اجرای این سیاست است.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: رشد جمعیت در سالهای گذشته با خود سیل جمعیت سالمندان را به همراه داشته بنابراین باید برای سالمندان برنامه ریزی کنیم.

سیاری با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری درباره پیش رفتن جامعه به سمت پیری، گفت: کاهش رشد جمعیت به دغدغه مسئولان تبدیل شده بنابراین سیاستهای جمعیتی نیز باید تغییر کند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha