سلامت نیوز : روانپزشک اطفال گفت: والدین باید به کودک یاد بدهند غیر از مادر و پزشک متخصص کودک هیچ کس حق ندارد به اعضای جنسی ا‌و دست بزند و اگر کسی دست زد، کودک باید سریعاً داد بزند.

بهروز جلیلی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: والدین باید به کودک یاد بدهند که غیر از مادر و پزشک متخصص کودک، هیچ کس حق ندارد به اعضای جنسی وی دست بزند و اگر کسی دست زد کودک باید سریعاً داد بزند.

عضو انجمن روانپزشکان کودک و نوجوان ایران تصریح کرد: از سن پیش دبستانی باید به دختران یاد بدهیم که کسی حق ندارد صورت آنها را ببوسد و اگر کسی خواست این کار را انجام دهد باید به صراحت نه بگوید و در مواجهه با کسی که به شوخی دست به سینه دختر بچه می‌زند باید به کودک یاد داد که اعتراض کند حتی با صدای بلند داد بزند.

جلیلی در پاسخ به پرسش فارس، مبنی بر سؤالات کودکان در مورد مکانیسم تولد گفت: از سن 11 تا 13 سالگی باید مکانیسم حاملگی را برای کودک توضیح داد بدین نحو که باید گفت که دو نفر که همدیگر را دوست دارند و با هم ازدواج می‌کنند از نزدیک شدن آنها به هم و تماس جسمی، بچه تولید می‌شود.

روانپزشک اطفال تصریح کرد: در محدوده سنی 13 تا 15 سالگی می‌توان به کودک گفت که از تماس اعضای جنسی، بچه تولید می‌شود.

وی به مکانیسم خودارضایی در کودکان 3 تا 5 ساله اشاره داشت و افزود: باید برای کودک توضیح داد که این حس یک نوع میل است اما نباید جلوی دیگران آن را بروز و نشان دهند چرا که این مسئله زشت است درست مثل کسی که انگشت در بینی‌اش کند.

روانپزشک اطفال ادامه داد: از سن 5 سالگی تا محدوده سنی بلوغ، حس خودارضایی به صورت طبیعی عقب زده می‌شود و دیگر نیازی به آگاه‌سازی در این محدوده نیست و می‌توان در سن بلوغ با توجه به شرایط کودک توصیه‌های مناسبی به کودک ارائه داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha