سلامت نیوز : معاون درمان وزارت بهداشت در معارفه سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: افزایش شاخص امید به زندگی سالم نیاز به توجه همگان دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سید حسن امامی رضوی در این مراسم گفت: حفظ و ارتقای سلامت مردم امری ضروری است ولی بخش بهداشت و درمان به تنهایی قادر به تامین این ضرورت نیست و به کمک سایر بخش‌ها نیاز است.

وی اظهار کرد: 25 درصد از موارد تامین سلامت مردم بر عهده مجموعه‌های بهداشتی و درمانی و 75 درصد مابقی بر عهده سایر دستگاه‌های اجرایی کشور است.

دکتر امامی رضوی اظهار کرد: تاسیس دانشکده علوم پزشکی در نقاط مختلف کشور و ایجاد مجموعه بهداشتی و درمانی مستقل در شهرستان ها با رویکرد تامین و حفظ سلامت بیش از پیش مردم نقاط مختلف کشور صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: این مهم از جمله رویکردهای درست و اصولی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در ارتقای شاخص سلامت مردم، توجه به آموزش های پزشکی و توسعه متوازن کشور است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به ماموریت های دانشکده علوم پزشکی گفت: توسعه علمی و آموزشی در حوزه پزشکی از یک طرف و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از طرف دیگر جزو ماموریت های دانشکده پزشکی است که نشان از جایگاه و موقعیت ویژه آن دارد.

وی با بیان اینکه حوزه سلامت نقش مهمی در حوزه توسعه دارد، اظهار کرد: هر یک ریال هزینه در حوزه سلامت 40 ریال ارزش افزوده به همراه خواهد داشت.

دکتر امامی رضوی خاطرنشان کرد: سوابق و تجربیات سرپرست این دانشکده در عرصه های گوناگون و عضویت وی در هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کشور می تواند ظرف مدت کوتاهی این دانشکده را به دانشگاه علوم پزشکی ارتقا دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha