سلامت نیوز :  رئیس انجمن علمی بهداشت محیط ایران با بیان اینکه 20 درصد بار بیماری ها مربوط به مسائل بهداشت محیط است، گفت: 70 درصد سرطان‌ها به یک شکلی به مسائل محیطی مربوط می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ علیرضا مصداقی‌نیا در شانزدهمین همایش ملی بهداشت محیط ایران در تبریز افزود: وابستگی سلامتی جامعه به بهداشت محیط بدیهی است و کنترل بسیاری از بیماریها توسط بهداشت محیط صورت می گیرد.

وی با اشاره به اقدامات بهداشت محیط در کنترل آلودگی هوا اضافه کرد: اگرآلودگی هوا را به عنوان مشکل زیست محیطی و بهداشت محیط حل کنیم، شیوع بسیاری ازبیماریها کاهش می یابد .

وی از تصویب هشت زیرشاخه جدید در رشته بهداشت محیط خبر داد و افزود: رشته مدیریت پسماند، بهره‌برداری از تاسیسات شهری، بهداشت پرتوها و سم‌شناسی محیط ، آلودگی هوا و زمین‌شناسی بهداشت محیط از جمله رشته های تصویب شده در وزارت علوم است.

مصداقی نیا با اشاره به تدوین استانداردهای ملی پیوست سلامت برای طرح­های کلان توسط وزارت بهداشت، یادآور شد: به منظور کاهش آسیب­های عوامل موثر بر سلامت آحاد جمعیت کشور، ناشی از اجرای طرح­های بزرگ، طرح ها برای شروع کار ملزم به تهیه پیوست سلامت هستند.

وی گفت: علی رغم کارهای بسیار مهم وزارت بهداشت در تبیین جایگاه بهداشت محیط در جامعه کنونی متاسفانه هنوز هم این رشته جایگاه مناسب خود را کشور پیدا نکرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha