سلامت نیوز : بر اساس هماهنگی و همکاری با کمیته امداد امام خمینی در نظر است روز پنجشنبه 1392/7/11بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت در یازده نقطه شهر مشهد اقدام به غربالگری شهروندان محترم خواهد نمود.

به گزارش سلامت نیوز ؛ پایگاه های تندرستی بنیاددیابت واقع در چهار راه عبدالمطلب ،میدان 17 شهریور،خیابان امام خمینی(روبروی جنٌت )میدان احمد آباد،میدان ضد،سه راه راهنمایی،میدان تقی آباد، چهارراه مخابرات قاسم آباد،چهار راه آزاد شهدا، بلوار پیروزی چهار راه خاقانی و میدان شهدا بوده و  کارشناسان بنیاد دیابت و انجمن توسعه سلامت در پایگاه های یادشده  به مدت یک روز با تکمیل پرسشنامه ها ی تندرستی ،آزمایش های سر پایی فشار وقندخون ، تشخیص توده بدنی BMI ، وارایه مشاوره سلامت در خدمت مراجعه کنندگان می باشند.

یادآوری:

شایان یادآوری است که غربالگری (screening) در پزشکی ،راهبردی است که در یک جمعیت به کار می‌رود تا یک بیماری را در افرادی که فاقد نشانه‌ها و علائم هستند، شناسایی کند.

بر خلاف اغلب موارد در پزشکی، آزمون‌های غربالگری بدون وجود شاهد بالینی از بیماری، بر روی افراد انجام می‌شود.
مقصود از غربالگری شناسایی زودرس بیماری در یک جامعه است،‌ تا به این ترتیب با فراهم‌شدن امکان مداخله و مدیریت پیش‌هنگام، میزان مرگ و میر و ابتلا به بیماری کاهش یابد.

گرچه غربالگری ممکن است به تشخیص زودرس بیماری منتهی شود، نشان داده شده است که همه آزمون‌های غربالگری به افرادی که مورد غربالگری قرار می‌گیرند، نفع می‌رسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha