چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶
کد خبر: 83750
سلامت نیوز :  شورای شهر تهران دیروز دو فوریت طرح الزام شهرداری تهران به نامگذاری ایستگاه متروی واقع در میدان نوبنیاد به نام سرداران شهید اسلام و طرح و اجرای یادمان در محل سقوط هواپیما را با اصلاحاتی به تصویب رساند. محمدمهدی تندگویان درباره سقوط هواپیما در کهریزک گفت: هفتم مهر سالروز شهادت سرداران اسلام و سقوط هواپیما در کهریزک بود که طرح حاضر به منظور زنده نگه داشتن خاطره این عزیزان تهیه شده است. پیشنهاد می‌شود در محل شهادت این بزرگان یادمانی ساخته شود که به مصارف عام‌المنفعه برسد. همچنین ایستگاه متروی نوبنیاد به دلیل نزدیکی به محل کار این شهدا یعنی وزارت دفاع به نام آنان نامگذاری شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه بهار ؛ تندگویان همچنین به مناسبت هفتم مهر (روز آتش‌نشانی) درخواست پیگیری مجدد طرح شهدای آتش‌نشانی در هیات دولت را مطرح کرد. مهدی چمران عضو دیگر شورا درباره طرح گفت: کسی مخالف نامگذاری ایستگاه مترو به نام شهدا نیست ولی این موضوع باید به کمیسیون نامگذاری پیشنهاد شود، چون شهرداری نمی‌تواند راسا اقدام به نامگذاری کند. معصومه آباد رییس کمیسیون نامگذاری در شورای سوم نیز گفت: جانمایی نامگذاری اماکن و معابر برعهده کمیسیون نامگذاری است اما اصل نامگذاری در صحن شورا تصویب می‌شود. تندگویان گفت: بسیاری از نامگذاری‌ها بدون مشورت و کسب نظر اعضای شورا صورت می‌گیرد.

در نهایت مقرر شد طرح نامگذاری به کمیسیون مربوطه پیشنهاد داده شود و اجرای یادمان به دلیل این‌که خارج از محدوده شهر تهران است به مسئولان مربوطه پیشنهاد شود، دو فوریت طرح مزبور با این اصلاحات به تصویب رسید. همچنین درباره دو فوریت طرح حفاظت از پارک پردیسان، جمشید انصاری، عضو شورای شهر تهران گفت: کشور ما از نظر طبیعت و محیط‌زیست جزو 10 کشور اول دنیاست. بنابراین تهران به عنوان پایتخت چنین کشوری باید کلکسیونی از تمام ظرفیت‌ها باشد؛ یکی از کارهای جدی دولت بحث توریسم است و تهران نیاز دارد که پایگاهی برای کشاورزی نیز داشته باشد.

وی افزود: یکی از مسائل مهم تهران بحث آلودگی هوا و سرانه فضای سبز است که در حال حاضر 3/15 مترمربع به ازای هر نفر است درحالی که استانداردهای جهانی برای فضای سبز بین 20 تا 25 متر است؛ مساله هوای پاک نیز موضوع مهمی است که طی شش ماه نخست امسال تنها دو روز و از کل سال 91 تنها سه روز هوای پاک داشته‌ایم. وی در ادامه به موضوع پارک پردیسان پرداخت و گفت: پارک پردیسان باید فضایی چندمنظوره باشد یعنی هم حوزه زیست‌محیطی را پوشش دهد و هم به تنفس شهر کمک کند، بهتر است دوستان درباره دو فوریت این طرح به اتفاق نظر برسند و آن را زودتر اجرایی کنند چون مساله حساسی است. چمران نیز درباره این طرح گفت: سال گذشته همین موقع این طرح تصویب و به دولت پیشنهاد داده شد زیرا دولت در آن زمان مصوبه‌ای برای واگذاری پارک به بخش خصوصی مطرح کرده بود.

با این همه این طرح موجب نشد که فروش پارک لغو شود اما حفظ و نگهداری پردیسان با دولت است و شهرداری نیز باید در این حوزه همکاری کند. احمد مسجدجامعی رییس شورای شهر تهران نیز تذکر داد: دولت مصوبه خود درباره پارک پردیسان را هفته پیش در جلسه هیات دولت لغو کرد و مساله فروش پارک منتفی شد. علیرضا دبیر به عنوان مخالف دو فوریت طرح گفت: من سال گذشته جزو سه امضا‌کننده طرح بودم که بابت این کار هزینه‌هایی را هم دادم اما به هر تقدیر موجب پس گرفتن مصوبه دولت توسط خود کابینه شد، علت مخالفتم با دو فوریت این طرح نیز ضرورت انجام بررسی‌های کارشناسانه است، برای این‌که مردم از این پارک استفاده می‌کنند. این‌که ساختمان سازمان محیط‌زیست در پارک پردیسان ساخته شده یک ایراد است، پیشنهاد می‌کنم این طرح به صورت یک‌فوریتی مورد بررسی قرار گیرد.

احمد حکیمی‌پور عضو دیگر شورای شهر تهران نیز گفت: در تهران هیچ چیز فوری‌تر از محیط‌زیست و آلودگی هوا نیست و باید به دنبال رفع مشکلات این حوزه باشیم، هر قدمی که برای کمک به شهر و مردم برداشته شود خوب است ضمنا تذکر آقای چمران درست است، این مصوبه یک سال پیش تصویب شده اما روند اجرای آن پیشرفتی نداشته است. وی افزود: البته بسیار خوب است که دولت مصوبه خود را درباره واگذاری پارک پردیسان پس گرفته و فروش آن لغو شده است اما اگر این متن همان متن مصوبه قبلی شوراست، ایرادی ندارد و فقط باید فوریت آن را اصلاح کنیم. پرویز سروری دیگر عضو شورای شهر تهران نیز به عنوان مخالف طرح گفت: این طرح فقط 10 امضا دارد بنابراین نمی‌تواند دوفوریتی باشد چون تصویب دو فوریت لااقل به نصف به علاوه یک رای نیاز دارد.

پیشنهاد می‌کنم از دستگاه‌های مرتبط برای مطالعات کارشناسی دعوت کنیم و با شتابزدگی عمل نکنیم، بلکه به دنبال پیگیری مصوبه سال گذشته شورا باشیم. احمد مسجدجامعی رییس شورا در این‌باره گفت: در گذشته شرایط برای طرح موضوعات دوفوریتی با امضای سه عضو شورا هم امکان‌پذیر بود ولی با توجه به این‌که سروری هم اشاره کرد که طرح موضوع دو فوریتی نیازمند امضای نصف تعداد اعضای شورا به اضافه یک‌نفر است، بنابراین دیگر بحث دو فوریت مطرح نیست و افرادی که با یک فوریت آن موافق هستند رای خود را اعلام کنند. اسماعیل دوستی عضو شورای شهر تهران به عنوان آخرین موافق طرح گفت: مردم بعدازظهرها به پارک پردیسان هجوم می‌برند؛ با این‌که این پارک امکاناتی ندارد.

حال که دولت مصوبه خود برای فروش پارک را لغو کرده شهرداری کمک کند تا این پارک صاحب تجهیزات و امکانات شود زیرا در این صورت دیگر کسی جرات تعرض به آن را پیدا نمی‌کند. درنهایت دو فوریت طرح حفاظت از پارک پردیسان رای نیاورد و مقرر شد این طرح به صورت عادی در دستور کار شورا قرار گیرد. براساس این اظهارات اعضا با دو فوریت و در ادامه با یک فوریت این طرح موافقت نکردند و قرار شد به صورت عادی در کمیسیون مربوطه مورد بررسی قرار گیرد. احمد مسجدجامعی پس از تصمیم‌گیری اعضا گفت: هرگونه دخل و تصرف در عرصه و ابنیه پارک پردیسان باید مورد پیگیری قرار گیرد و از بخش حقوقی شهرداری هم می‌خواهیم که درباره این مساله و بعضی مسائل مالی و اقتصادی این طرح نظر خود را ارائه کنند.

تعیین تکلیف اعضای کمیسیون‌ها به جلسه بعدی شورا موکول شد
همچنین براساس رای‌گیری انجام‌شده در جلسه دیروز شورای شهر تهران تعیین تکلیف اعضای کمیسیون‌ها به جلسه بعدی این شورا موکول شد. احمد مسجدجامعی در نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران بعد از پایان نطق اسماعیل دوستی و پیش از ورود به دستور جلسه‌های تعیین‌شده، اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم با توجه به این‌که موارد قیدشده در دستور جلسه ممکن است وقت‌گیر باشد بهتر است تعیین تکلیف اعضای کمیسیون‌ها که بخشی از آن در جلسه روز یکشنبه مورد بررسی قرار گرفت به جلسه هفته آینده در روز یکشنبه موکول شود. مجتبی شاکری به عنوان یکی از مخالفان این پیشنهاد گفت: در جلسه هفته گذشته ادامه بررسی این موضوع به دلیل ضیق وقت به جلسه امروز موکول شد.

بنابراین بهتر است در همین جلسه و طبق آن چیزی که روز یکشنبه تعیین شد به این موضوع رسیدگی شود تا تکلیف اعضا هرچه سریع‌تر مشخص شود. رضا تقی‌پور سخنگوی شورای شهر در مخالفت با این پیشنهاد گفت: بنده نیز اظهارات شاکری را تایید می‌کنم و معتقدم بهتر است امروز به تعیین اعضای کمیسیون‌ها بپردازیم تا حداقل یک پیشرفتی حاصل شود زیرا تعویق، مساله‌ای را حل نمی‌کند. حبیب کاشانی به عنوان یکی از موافقان این پیشنهاد گفت: روز یکشنبه فراغ بیشتری برای پرداختن به این موضوع داریم، بنابراین با توجه به این‌که دستورهای سنگینی برای جلسه امروز تعیین شده بهتر است بررسی آن را به جلسه بعد موکول کنیم. در پایان اظهارات اعضای شورا و با رای‌گیری انجام‌شده مقرر شد تعیین تکلیف اعضای کمیسیون‌های شورا به جلسه روز یکشنبه موکول شود.

از عکس یادگاری با کشتی‌گیر آتش‌نشان تا تذکر به همشهری
نهمین جلسه علنی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران صبح دیروز با حواشی جالبی برگزار شد.احمد مسجدجامعی رییس شورا با اشاره به این‌که؛ امروز، روز دحوالارض است، شعری از مولوی خواند. همچنین علیرضا دبیر کسب مقام اول آسیا توسط تیم قایقرانی را تبریک گفت.

مسجدجامعی نیز با تبریک اول مهر اجازه داد گل و بن کتاب بین اعضای شورای شهر توسط مسئولان اداره آموزش‌وپرورش تهران توزیع شود.علی اکبری کشتی‌گیر آتش‌نشان که در جلسه دیروز حاضر شده بود توسط ورزشکاران شورا شامل دبیر، جدیدی و حسین رضازاده مورد تقدیر قرار گرفت و با آنان عکس یادگاری انداخت.

کلیپی کوتاه از آخرین لحظات زندگی و شهادت تعدادی از نیروهای آتش‌نشانی پخش شد که دقایقی فضای صحن شورا را متاثر و متالم کرد و خوشزاد، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی در ادامه توضیحاتی را درباره اقدامات و نیازهای سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با اعضای شورا طرح کرد.هادی ساعی تنها غایب جلسه دیروز بود.دوستی در پایان جلسه دیروز به مدیر مسئول روزنامه همشهری درباره انعکاس مشروح اخبار شورای شهر و همچنین به اداره برق درباره تامین برق خیابان سرو غربی و شرقی در منطقه سعادت‌آباد تذکر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha