عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وعده مسولان وزارت بهداشت برای کاهش قیمت داروها قابل پیگیری است، گفت: اقدامات وزارت بهداشت باید قابل اعتماد باشد ضمن اینکه نباید برای حل مشکلات حوزه سلامت زمان تعیین کرد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وعده مسولان وزارت بهداشت برای کاهش قیمت داروها قابل پیگیری است، گفت: اقدامات وزارت بهداشت باید قابل اعتماد باشد ضمن اینکه نباید برای حل مشکلات حوزه سلامت زمان تعیین کرد.

احمد آریایی نژاد در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: این میل قلبی ما است که دارو ارزان شود اما باید راهکارها مشخص شود اگر این موضوع خبری می شود اول باید زیرساخت ها فراهم شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به وعده مسئولان وزارت بهداشت مبنی بر کاهش قیمت دارو در ابتدای مهرماه خاطرنشان کرد: باید صبر کرد تا ببینیم که گزارش های ارسالی از وضعیت دارو خبر از کاهش قیمت ها می دهد یا نه، اما اگر خلاف این باشد باید گفت که متاسفانه وضعیت سلامت در کشور ناپایدار است.

نباید برای حل مشکلات حوزه سلامت زمان تعیین کرد

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات وزارت بهداشت باید قابل اعتماد مردم باشد، تأکید کرد: از طرفی گفته شد که تمامی مشکلات سلامت مردم در گزارش 100 روزه اعلام می شود ما کاری به ثبات اقتصادی و سیاسی نداریم بلکه اتفاقاتی که در حوزه سلامت می افتد باید خیلی اثرگذار باشد و در زمان خود برطرف شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید برای حل مشکلات حوزه سلامت زمان تعیین کرد، گفت: مسئولان در حوزه سلامت با مردم و بیماران سر و کار دارند و در واقع حوزه نرم افزاری بوده و سخت افزاری نیست لذا وعده های غیرکارشناسی نباید در این عرصه جا پیدا کند.

وعده‌ مسئولان وزارت بهداشت برای کاهش قیمت دارو قابل پیگیری است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همه اقداماتی که در وزارت بهداشت صورت می گیرد باید کارشناسی شده باشد، خاطرنشان کرد: قطعا وعده هایی که مسئولان حوزه سلامت به مردم می دهند قابل پیگیری و بررسی است و نمایندگان کمیسیون بهداشت حتما این موضوعات را پیگیری خواهند کرد و به موقع وارد عمل می شوند چرا که اگر وارد عمل نشویم بی نظمی و آشفتگی ایجاد می شود.

نباید در وضعیت سلامت مردم بی نظمی وجود داشته باشد

آریایی نژاد با بیان اینکه نباید در وضعیت سلامت مردم بی نظمی وجود داشته باشد، تصریح کرد: وقتی زمانی را برای حل مشکلات در این حوزه از سوی مسئولان تعیین می شود، توقع برطرف شدن آن در موعد مقرر میان بیماران و مردم ایجاد می شود و در واقع انتظاراتی ایجاد می شود که اگر عملیاتی نشود، متاسفانه جو حاکم دچار آشفتگی خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین درخصوص وعده مسئولان وزارت بهداشت درباره رایگان کردن درمان برخی بیماری های کلیوی به پانا گفت: البته در اینجا باید گفت که رایگان کردن برخی بیماری ها در شرایط کنونی محال است و باید در ابتدا بار مالی آن تامین شود و پس از آن اقداماتی صورت گیرد.

ضرورت عملیات تعریف شده در اقدامات وزارت بهداشت

نماینده مردم همدان و ملایر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت عملیات تعریف شده در اقدامات وزارت بهداشت اظهار داشت: در راستای اقدامات و وعده هایی که مسئولان وزارت بهداشت به مردم می دهند هم باید بیمه ها و هم وزارتخانه هماهنگی های لازم را داشته باشند و لازم به رایزنی است و نمی شود به طور شتابزده اقدامی کرد.

آریایی نژاد همچنین از مسئولان وزارت بهداشت خواستار شد تا از دادن وعده های بیهوده خودداری کنند و تأکید کرد که این وعده ها در جامعه مشکل و تنش ایجاد می کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha