سلامت نیوز : فوق تخصص ارتوپدی کودکان گفت: اگر کودک هفته‌ای یک بار در معرض آفتاب مستقیم قرار بگیرد و 10 دقیقه در همان حالت باشد نیاز وی به ویتامین D حاصل از آفتاب برآورده می‌شود.

فرهنگ غنی‌پور در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: تغذیه نامناسب مادر حین بارداری و نخوردن شیر، ماست، لبنیات و سبزیجات می‌تواند به راشیتیسم یا نرمی استخوان در نوزاد منجر شود.

فوق تخصص ارتوپدی کودکان گفت: این دسته از نوزادان، در موقع تولد با دفرمیته‌های اندام تحتانی همراه هستند یعنی پا پرانتزی یا پا ضربدری هستند و در آزمایشها نیز تغییرات ویتامین D آنها آشکار است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: البته کودکانی نیز هستند که در ابتدای تولد دچار راشیتیسم نیستند اما در مراحل بعدی به دلیل کمبود آفتاب و تغذیه نامناسب به نرمی استخوان مبتلا می‌شوند.

وی افزود: متأسفانه بعضی از کودکان در خانه‌هایی زندگی می‌کنند که آفتاب‌گیر نیستند و عدم نفوذ آفتاب و ویتامین D می‌تواند به نرمی استخوان کودکان منجر شود.

فوق تخصص ارتوپدی کودکان گفت: اگر کودک هفته‌ای یک بار در معرض آفتاب مستقیم قرار بگیرد و 10 دقیقه در همان حالت باشد نیاز وی به ویتامین D حاصل از آفتاب تآمین می‌شود.

غنی‌پور، شکستگی‌های خود بخودی و تغییر شکل‌های استخوانی را از علائم نشان دهنده راشیتیسم دانست و افزود: در مراحل بعدی گرفتن عکس از مچ دست و تغییرات رادیولوژیکی، همچنین سنجش ویتامین D می‌تواند در تشخیص این بیماری مفید باشد.

فوق تخصص ارتوپدی کودکان درمان این بیماری را تجویز قرص‌های کلسیم و ویتامین D و استفاده از نور مستقیم آفتاب دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha