سلامت نیوز : داشتند از مراسم عروسی‌شان برمی‌گشتند. صدای آهنگ از ماشین‌ها بیرون می‌آمده؛ لابد، صدای خوشحالی. از رودهن به تهران می‌آمدند. تازه وارد بزرگراه یاسینی شده بودند که زدند کنار؛ ماشین عروس و همه ماشین‌های همراه. ایستادن همان و حادثه همان. تریلر 18 چرخ مخصوص حمل زباله از راه رسید. راننده‌اش خواست با آن‌ها برخورد نکند، مسیرش را عوض کرد و بعد واژگون شد، افتاد روی ماشین عروس و دو خودروی دیگر همراه آن‌ها.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه بهار ؛ هشت نفر زخمی شدند و یک‌نفر به دلیل ضربه مغزی فوت کرد؛ یک‌نفری که شب دامادی‌اش، شب او نبود. حالا مریمِ 25 ساله که سه‌شنبه‌شب در راه خانه جدیدش با همسرش بود، او را از دست داده، شادی‌اش به عزا تبدیل شده و حالا باید لباس سفیدش را با لباس سیاه عوض کند. عکس‌هایی که از این حادثه منتشر شد، خود گواه ابعاد حادثه‌ای‌هستند که اتفاق افتاده؛ ماشین آزرای گل‌زده‌ای که زیر فشار تریلر، له شده، تختِ تخت. ساعت تقریبا نزدیک 11 شب بوده؛ وقتی حادثه به آتش‌نشانی تهران خبر داده می‌شود تا آن‌ها بیایند و به داد عروس و داماد محصور در اتاقک ماشین‌شان برسند.

این‌ها را جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران می‌گوید؛ «ساعت 22:15 سه‌شنبه‌شب سانحه رانندگی در مسیر شرق به غرب بزرگراه یاسینی به سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شد. بلافاصله آتش‌نشانان خود را به محل حادثه رسانده و در بررسی‌های اولیه متوجه شدند یک تریلر حمل زباله روی سه خودرو از جمله خودروی عروس واژگون شده است.» ادامه ماجرا از زبان او این‌گونه است: «کاروان عروس در کنار بزرگراه توقف کرده بودکه راننده تریلر با مشاهده این صحنه و برای برخورد نکردن با افرادی که در محل حضور داشتند از مسیر منحرف شد. بر اثر انحراف لحظه‌ای، تریلر واژگون و روی سه خودرو آزرا- ماشین عروس- ریو و آردی سقوط کرد. چهار نفر در خودروها گرفتار شده بودند که آتش‌نشانان آن‌ها را با احتیاط خارج کردند. سه نفر از آن‌ها به‌صورت سرپایی مداوا شده و داماد که حالش وخیم بود به بیمارستان انتقال یافت.»

ملکی با بیان این‌که عملیات ساعت دو به پایان رسید، می‌گوید: «شهروندان هنگام همراهی خودروی عروس و داماد نباید مسیر خودروهای دیگر را مسدود کنند. متاسفانه ما شاهد ده‌ها حادثه مشابه در تهران بوده‌ایم. اگر راننده تریلر از مسیر خود منحرف نمی‌شد و با افراد حاضر در محل برخورد می‌کرد، حالا با یک فاجعه روبه‌رو بودیم.» حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران هم در این‌باره گفته است: «با توجه به نوع گزارش دریافتی، بلافاصله چند دستگاه آمبولانس به محل حادثه واقع در اتوبان یاسینی تقاطع حکیمیه اعزام شدند. با حضور تکنیسین‌های اورژانس در محل حادثه مشخص شد که یک دستگاه تریلر 18 چرخ حامل زباله و نخاله‌های ساختمانی روی یک دستگاه ماشین‌عروس و دو دستگاه خودروی کاروان عروس سقوط کرده است.»

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران با بیان این‌که بررسی‌های اولیه نشان داد که این کاروان عروسی از سمت رودهن به تهران در حرکت بوده که در محدوده تقاطع حکیمیه با این تریلر برخورد كرده، گفت: «این تریلر 18 چرخ از خروجی حکیمیه در حال ورود به اتوبان یاسینی بوده که در شانه اتوبان روی این خودروی عروس و خودروهای کاروان می‌افتد.» عباسی با بیان این‌که در این حادثه هشت نفر مصدوم شده‌اند، ادامه داد: «پنج نفر توسط تکنیسین‌های اورژانس به بیمارستان منتقل شدند و سه نفر هم در محل و به صورت سرپایی تحت مداوا قرار گرفتند.» او با بیان این‌که داماد دچار ضربه به سر شده و به حالت کما به بیمارستان منتقل شد، گفت: «مریم 25 ساله عروس این ماشین خوشبختانه آسیب جدی ندیده، اما حال عمومی داماد وخیم گزارش شده است.» به گزارش ایسنا، رییس کلانتری 128 تهران‌نو هم در این‌باره گفته است: «عوامل آتش‌نشانی ایستگاه‌های 32 ، 56 ، 60 ، 71 و ماموران پلیس بزرگراه به محض بروز حادثه در محل حاضر شده و اقدامات تامینی و ترافیکی را انجام دادند و با توجه به وخامت حال سرنشینان و مرگ‌مغزی پیمان ۲۷ ساله (داماد) مصدومان برای درمان به بیمارستان فلکه‌سوم تهرانپارس و بیمارستان امام‌حسین (ع) منتقل شدند.»

اما دیروز و بعد از گذشت ساعاتی از این حادثه، این جانشین رییس پلیس راهور بود که مقصر این حادثه را اعلام کرد؛ راننده کامیون. علت هم به سرعت بیش از اندازه این کامیون برمی‌گردد.سرهنگ جمال بذرافشان در واکنش به چرایی این حادثه گفت: «در این حادثه راننده کامیون مقصر است و این حادثه به دلیل سرعت زیاد و بیش از اندازه کامیون در مسیر شمال به جنوب اتوبان یاسینی رخ داده است.»

او با بیان این‌که کاروان عروسی به هیچ‌وجه در حاشیه بزرگراه توقف نداشته است، ادامه داد: «با توجه به آن‌که کامیون سرعت زیادی داشته راننده آن برای برخورد نکردن با کاروان عروسی به سمت راست منحرف می‌شود که پس از برخورد به جدول کنار بزرگراه روی ماشین عروس و دو اتومبیل دیگر واژگون می‌شود.»

او در حالی راننده کامیون را در این حادثه مقصر دانسته است که این‌طور که پیداست مسئولان شهرداری در این‌باره نظر دیگری دارند. مجتبی عبدالهی، معاون خدمات شهری شهردار تهران در این‌باره سرعت کامیون را پایین دانسته و علت حادثه را توقف کاروان همراه عروس و داماد و استقرار آن‌ها در مکانی خطرساز در حاشیه بزرگراه اعلام کرده است: «یک کاروان عروسی در حاشیه‌‌ای خطرناک از بزرگراه شهید یاسینی در حال پایکوبی و جشن بودند و کامیون حمل زباله بعد از عبور از پل با این کاروان مواجه می‌شود که برای برخورد نکردن با آن‌ها خودرو را به سمت فضای سبزی که در سمت راست بزرگراه بوده هدایت می‌کند. سرعت کامیون بالا نبوده است. قسمتی که خودرو به سمت آن هدایت شد دارای شیب بود و باعث شد قسمت بار کامیون از آن جدا شده و با خودروی عروس برخورد کند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha