عمده‌ترین برنامه‌های این شورا تحقق برنامه توسعه پنجم است تا بتوان با یک دیدگاه سلامت‌ محور مباحث حوزه بهداشت و درمان کشور را به پیش برد.

برگزاری نخستین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در دولت یازدهم به‌ریاست روحانی
سلامت نیوز :  رئیس جدید دبیرخانه سیاست‌گذاری سلامت از برگزاری نخستین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در دولت یازدهم به‌ریاست رئیس جمهور خبر داد.

علیرضا دلاوری در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به زمان برگزاری نخستین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی که رئیس جمهور ریاست این شورای عالی را به‌عهده دارد، اظهار داشت: درصدد هستیم نخستین جلسه این شورا را در دولت یازدهم با حضور حجت‌الاسلام روحانی در فصل پائیز برگزار کنیم.

وی با اشاره به اهمیت فوق‌العاده جلسات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی که رئیس جمهور رئیس این شورا و وزیر بهداشت نیز دبیر آن به حساب می‌آید، افزود: عمده‌ترین برنامه‌های این شورا تحقق برنامه توسعه پنجم است تا بتوانیم با یک دیدگاه سلامت‌محور مباحث حوزه بهداشت و درمان کشور را به پیش ببریم.

دلاوری تصریح کرد: از مهمترین برنامه‌های شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تحقق طرح ملی پزشک خانواده است و ما نیز تلاش خواهیم کرد تا هماهنگی مناسبی بین معاونت‌‌های مختلف ایجاد شود تا سیاست‌‌های وزارت بهداشت با اسناد بالادستی مغایرتی نداشته باشد، البته در گذشته نیز این کار صورت می‌پذیرفت و تلاش ما بر آن است که این رویّه را با قدرت بیشتری به اجرا درآوریم.

علیرضا دلاوری مشاور وزیر و رئیس دبیرخانه سیاست‌گذاری سلامت شد

در این راستا طی حکمی از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر علیرضا دلاوری به عنوان مشاور وزیر و رئیس دبیرخانه سیاست‌گذاری سلامت منصوب شد. متن این حکم به‌شرح زیر است:

جناب آقای دکتر علیرضا دلاوری

عضو محترم هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران

سلام علیکم؛

نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزنده جنابعالی، به‌موجب این حکم به عنوان مشاور وزیر و رئیس دبیرخانه سیاست‌گذاری سلامت منصوب می‌شوید تا با اتکال به خداوند متعال، استفاده از توان و ظرفیت خبرگان سلامت و انجمن‌های علمی و با توجه به اسناد بالادستی و برنامه ارائه‌شده اینجانب به مجلس محترم شورای اسلامی، نسبت به یک‌پارچگی، ساماندهی و نهادینه نمودن نقش و وظایف قانونی وزارت به‌عنوان سیاست‌گذار و ناظر عالی سلامت در کشور و همچنین سیاست‌گذار، برنامه‌ریز و ناظر بخش سلامت، دیده‌بانی سلامت، برنامه‌ریزی و پیگیری همکاری‌های بین‌بخشی و فرابخشی، مشارکت مردم و دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و برنامه‌ریزی برای ارتقای ظرفیت استان‌ها به‌منظور استقرار نظام‌نامه مدیریت سلامت همه‌جانبه استان اقدام نمایید. در ضمن برای تحقق اهداف و برنامه‌ها، به جنابعالی اجازه خرید خدمت اشخاص حقیقی و حقوقی خارج از وزارت در چارچوب مقررات مربوط اعطا می‌شود.

امید است در انجام شایسته وظایف با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی، منشور اخلاقی و برنامه دولت تدبیر و امید در خدمت و ارتقای همه‌جانبه سلامت مردم شریف ایران اسلامی موفق باشید.

دکتر سیدحسن هاشمی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha