مدیرکل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت، سیاست های افزایش جمعیت در کشور توسط این مرکز را اعلام کرد.

اعلام سیاست‌های جمعیتی وزارت بهداشت/ ابلاغ دستورالعمل فرزندآوری
سلامت نیوز: مدیرکل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت، سیاست های افزایش جمعیت در کشور توسط این مرکز را اعلام کرد.

علی سنگی در گفت و گو با پانا، با تأکید بر اینکه باید سیاست صحیح رشد جمعیت در کشور داشته باشیم، اظهار داشت: یکی از برنامه هایی که در راستای سیاست جمعیتی تهیه شده است، جریان طرح جامع جمعیت است که هم اکنون توسط نمایندگان مجلس در حال بررسی است.

مدیرکل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت با اشاره به زمان تصویب طرح جامع تعالی جمعیت و خانواده تصریح کرد: با توجه به اینکه این طرح باید تغییراتی می کرد لذا هم اکنون در حال بررسی در مجلس قرار دارد که در صورت بررسی نهایی مورد تصویب قرار می گیرد و پس از آن برای اجرا به دستگاه ها ابلاغ می شود.
 
وی درخصوص برنامه های وزارت بهداشت برای تغییر جمعیت کشور خاطرنشان کرد: البته هدف ما افزایش جمعیت کشور به ویژه نیروی جوان است اما در نهایت خانواده ها هستند که برای این امر تصمیم گیرنده هستند.
 
سنگی در ادامه بر ضرورت همکاری بین بخشی در موضوع سیاست جمعیتی کشور تأکید کرد و گفت: در تغییر سیاست جمعیتی باید همکاری کلیه نهادهای اجرایی در این راستا صورت بگیرد، یکی از نهادهای اجرایی در امر سیاست جمعیتی، وزارت بهداشت است که می بایست در این زمینه فرهنگسازی کند.
 
وی اضافه کرد: البته در این راستا دستورالعمل فرزند آوری به دانشگاه های علوم پزشکی در تابستان سال جاری ابلاغ شده است که در آن به موضوع فرهنگسازی در میان خانواده ها اشاره شده است.
 
طبق گفته کارشناسان در کشور ما خوشبختانه وضعیت جمعیتی نامناسب نیست و اکنون رشد جمعیت 1.3 است و رشد با فرزند آوری 1.79 است در حالیکه باید 2.3 می‌بود و الان اگر به فکر اصلاح سیاست‌های جمعیتی نباشیم قطعاً طی 20 تا 30 سال آینده مشکلات کشورهای دیگر رو به رو شده‌اند ما هم مواجه خواهیم شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha