دبیر انجمن تالاسمی ایران با بیان این که بیماران تالاسمی در چند هفته گذشته به داروهای آهن زدا دسترسی کمتری داشته‌اند از مسئولین خواست تا برای بهبود شرایط اقدام کنند.

مشکلات داروی بیماران تالاسمی همچنان ادامه دارد
سلامت نیوز: دبیر انجمن تالاسمی ایران با بیان این که بیماران تالاسمی در چند هفته گذشته به داروهای آهن زدا دسترسی کمتری داشته‌اند از مسئولین خواست تا برای بهبود شرایط اقدام کنند.

محمدرضا مشهدی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: داروی تزریقی بیماران تالاسمی آخرین بار سه هفته قبل توزیع شده است و پس از آن بیماران از دسترسی به این دارو محروم شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین داروی خوراکی "اکسجید" بیماران تالاسمی نیز از دو ماه پیش در کشور تمام شده و هنوز محموله جدیدی از این دارو وارد کشور نشده است.

مشهدی با بیان این که این داروی خوراکی که به صورت مشترک توسط کمپانی سوئیسی نوارتیس و کمپانی داخلی مداوا تولید می‌شود، افزود: مصرف کنندگان در دو ماه گذشته مجبور شده‌اند از داروی تزریقی استفاده کنند که تهیه آن نیز با مشکلاتی همراه است و یا اینکه داروی خوراکی داخلی "اسورال" را مصرف کنند.

مشهدی افزود: برخی از بیماران به دلیل اطمینان نداشتن به کیفیت تولید داخل و عدم تمایل به مصرف داروی تزریقی و در دسترس نبودن آن درمان خود را رها کرده‌اند.

به گفته وی، اگر روند فعلی کمبود دارو ادامه داشته باشد و داروی بیماران تامین نشود احتمال بروز مشکلات قلبی برای بیماران به دلیل اضافه بار آهن به وجود می‌آید.

دبیر انجمن تالاسمی ایران در این رابطه افزود: علاوه بر این مشاهده ظهور عوارض قلبی بیماران تالاسمی انسانی نیست و به لحاظ اقتصادی نیز غیرمعقول است چرا که غفلت در این زمینه هزینه های درمانی بر دوش دولت را چند برابر می‌کند.

این عضو هیئت مدیره انجمن تالاسمی در خاتمه از مسئولین خواست که حداقل به برخی از وعده‌های خود در خصوص بیماران تالاسمی عمل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha