در یك چشم به‌هم زدن، می‌توانید آب معمولی و خسته‌كننده‌ای را كه هر روز می‌نوشید تا سالم و پابرجا بمانید، به نوشیدنی‌ سالم، شاداب‌كننده و دوست‌داشتنی تبدیل كنید. فقط كافی است این راهنما را بخوانید...

10 دستورالعمل‌ ساده برای آنهایی که طعم آب را دوست ندارند
سلامت نیوز: در یك چشم به‌هم زدن، می‌توانید آب معمولی و خسته‌كننده‌ای را كه هر روز می‌نوشید تا سالم و پابرجا بمانید، به نوشیدنی‌ سالم، شاداب‌كننده و دوست‌داشتنی تبدیل كنید. فقط كافی است این راهنما را بخوانید...

برای رفع تشنگی در بیرون از منزل، یك راه‌حل ساده دارید؛ به شكل كاملا سنتی و قدیمی كه مادربزرگ‌ها و مادرانمان عمل می‌كردند، قمقمه آب توی كیف بگذارید و از خانه بیرون بروید.


معجون آب هندوانه و فلفل سبز را امتحان كنید


این یك دستورالعمل عجیب اما به شدت مفید است. برای رفع تشنگی به جای اینكه سراغ یك پارچ آب بروید، هندوانه خنك را از یخچال بیرون بیاورید و در مخلوط‌كن بریزید، بعد از آن به نسبت هندوانه، مقدار كمی فلفل سبز و تازه را هم در مخلوط‌كن بیندازید. مقدار فلفل باید خیلی‌كم باشد تا تندی و طعم آن در این معجون در دهان ننشیند. این معجون به خاطر هندوانه، هم عطش را از بین می‌برد و هم منبع سرشاری از ویتامین A و C است. فلفل‌سبز هم آندورفین بدن را تامین می‌كند و باعث ترشح هورمون‌های انرژی‌زا و شادی‌ساز می‌شود.


سیب و دارچین را امتحان كنید


تكه‌های سیب و دارچین را در پارچ آب بیندازید و كمی صبر كنید. بعد از مدتی كوتاه پارچ‌آبی دارید كه در لیوانش عطر سیب و دارچین می‌پیچد و خاصیت‌های خوب و سلامت آنها را هم دارد. پزشكان معتقدند كه سیب، بدن را در برابر سرطان روده محافظت می‌كند و مقابل آلزایمر هم می‌ایستد.


توت‌فرنگی و نعناع معجزه می کند


توت‌فرنگی و نعناع تازه را در پارچ‌آب بیندازید و بگذارید برای مدتی در یخچال بماند.


با نوشیدن این معجون آهن و ویتامینC به بدنتان می‌رسد و راه‌حلی بی‌نظیر برای جنگیدن با سلول‌های سرطانی پیدا كرده‌اید.


توت‌فرنگی و آناناس را امتحان كنید


قالب‌های یخ را قبل از گذاشتن در فریزر با تكه‌های توت‌فرنگی و آناناس پر كنید. با این راه‌حل هر روز توی لیوان‌های آب، میو‌ه‌های یخ‌زده‌ای دارید كه هم خوشمزه هستند و هم با ویتامینC شما را سرحال و سرزنده می‌كنند.


معجون هلو، لیمو و نعناع

هلو، را تكه‌تكه كنید، آب‌لیمو را بگیرید و با نعناع خردشده تازه در پارچ آب بیندازید. معجون موردنظر سرشار از آنتی‌اكسیدان است.


معجون لیمو و نعناع را امتحان كنید


این یك راه‌حال قدیمی است؛ لیمو را با چاقو برش دهید و با نعناع خردشده تازه توی پارچ‌آب بریزید. با نوشیدن این آب به خاطر حضور پررنگ ویتامینC، سرزنده می‌شوید و آهن هم به شما می‌رسد.


معجون معطر با پرتقال و چوب وانیل


برش‌های پرتقال و چوب وانیل را در آب بریزید. بوی خوش و طعم خوبی به آب می‌دهد و در كنار این عطش‌های سخت را رفع می‌كند.


شاتوت را هم امتحان كنید


چند عدد شاتوت را داخل پارچ بیندازید. آبی كه با این تركیب می‌نوشید، سرشار از فیبر و مواد سالم برای سلامت قلب است.


معجون خیار و لیمو را فراموش نکنید


عطر خنك و خوب حلقه‌های خیار با برش‌های لیمویی كه در آب است، شما را حسابی سرزنده و شاد می‌كند.
منبع:‌ هفته نامه زندگی مثبت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha