سلامت نیوز: دکتر قاضی زاده هاشمی گفت: با این که تا آخر سال قول داده بودم که آرامش به بازار دارو بر می گردد اما با مدیریت خوبی که حاکم شده است آرامش زودتر به وقوعی می پیوندد.
 دکتر قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت و درمان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره وضعیت دارو در کشور گفت: خوشبختانه برنامه های ما در حوزه دارو خوب در حال پیشرفت است و احساسم این است که قولی که داده بودیم مبنی بر این که تا آخر سال آرامش به بازار دارد بر می گردد، زودتر محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه که در حال حاضر هم مشکلاتی در حوزه دارو داریم و هنوز کمبودهای دارویی 3 رقمی است، عنوان کرد: هماهنگی های بین وزارتخانه های بهداشت و رفاه در حال افزایش است اتفاق خوبی که در این چند روز افتاد این بود که بیمه ها قبول کردند داروهایی که مشابه داخلی آنها وجود دارد را زیر پوشش قرار دهند.

 وی افزود: در واقع پزشکان و بیماران چون به مصرف داروهای خارجی عادت کردند، اگر بخواهیم یکباره در مصرف داروی آنها تغییر ایجاد کنیم، مشکلات  زیادی ایجاد  خواهد شد، بنابراین با دادن اختیارات بیمه ها برای مدتی این داروها را زیر پوشش قرار داده اند تا تصمیم گیری قطعی برای این داروها انجام  شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha