رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران ، عدم استفاده مسئولان تصمیم گیر در خصوص تعیین سرانه بهشتی و درمانی از دفترچه های بیمه در دست مردم ، آشنا نبودن با مشکلات بیماران و همچنین استفاده از دفترچه های مخصوص (کارت طلایی) را، علت اصلی واقعی نبودن این سرانه دانست.

دکتر ایرج خسرونیا در توضیح "کارت طلایی"، به مهر گفت: افرادی که این کارت را دارند می توانند در هر یک از بهترین بیمارستان های خصوصی بستری شوند، بدون اینکه یک ریال هزینه پرداخت کنند.

وی ادامه داد: وجود چنین تبعیض هایی در این بخش باعث می شود که تصمیم گیران در تعیین سرانه بهداشت و درمان، هرگز با مشکلات و دردهای مردم عادی در مراجعه به مراکز درمانی آشنا نباشند و در نتیجه این سرانه هرگز واقعی تعیین نمی شود.

خسرونیا افزود: اگر مردم عادی 70 درصد از هزینه های درمانی را به رغم داشتن دفترچه بیمه پرداخت می کنند، این مسئله نشان می دهد که هنوز مشکلات این بخش را باور نکرده ایم و نخواسته ایم واقع بین باشیم.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، تعیین سرانه غیر واقعی بهداشت و درمان را ناشی از نبودن گوش شنوا و همچنین عدم انجام کار کارشناسی دانست.

وی تصریح کرد: مسئولان تصمیم گیر یا بیمار نمی شوند و اگر هم بشوند، از امتیازهایی همچون کارت طلایی برخوردارند که همین مسئله باعث شده آنان در تصمیمات خود مشکلات را نبینند.

خسرونیا، افزایش 10 درصدی سرانه را ناکافی دانست و گفت: وقتی تورم 20 درصد است، افزایش 10 درصدی سرانه هیچ مشکلی را حل نمی کند.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، با طرح این سئوال که چرا سرانه بهداشت و درمان در کشور حتی از کشور جنگ زده افغانستان هم پایین تر است ، افزود : یکی از علل عدم موفقیت در پیشگیری و درمان بیماریهای واگیردار، نبودن بودجه کافی در این بخش است.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha