جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸
کد خبر: 83873

مطالعات جدید نشان می‌دهد زنان سالخورده‌ای که بطور منظم و روزانه پیاده روی می‌کنند، در مقایسه با زنانی که فعالیت اندکی دارند، کمتر در معرض خطر سرطان سینه قرار دارند.

رابطه بین قدم زدن و کاهش سرطان سینه
سلامت نیوز: مطالعات جدید نشان می‌دهد زنان سالخورده‌ای که بطور منظم و روزانه پیاده روی می‌کنند، در مقایسه با زنانی که فعالیت اندکی دارند، کمتر در معرض خطر سرطان سینه قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محققان انجمن سرطان آمریکا (ACS) دریافته‌اند زنان یائسه‌ای که در روز دست کم یک ساعت پیاده روی می‌کنند در مقایسه با سایر زنانی که به طور منظم پیاده روی نمی‌کنند، 14 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه قرار دارند ضمن اینکه فعالیتهای شدیدتر و بیشتر نیز این خطر را بیش از پیش کاهش می‌دهد.

«آلپا پاتل» سرپرست این تحقیق در انجمن سرطان آمریکا می‌گوید: قسمت جالب توجه این کشف این است که برای کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه نیازی نیست که حتما یک دونده ماراتن باشید. بلکه تنها روزی یک ساعت پیاده روی تاثیر جدی بر کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «پاتل» که نتایج این مطالعه را در نشریه Cancer Epidemiology, Biomarks and prevention انجمن سرطان آمریکا منتشر کرده افزود: ده‌ها مطالعه تاکنون درباره ارتباط بین فعالیتهای بدنی و سرطان سینه منتشر شده‌اند اما همچنان سوالات بسیاری را بدون پاسخ باقی گذاشته‌اند.

وی در ادامه گفت: پیاده روی و انجام فعالیتهای شدید جسمانی سبب کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه حتی در زنان چاق و زنانی که هورمون درمانی می‌کنند نیز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha