جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵
کد خبر: 83882
سلامت نیوز:‌ محققان اسکاتلندی اعلام کردند: میزان تشخیص و ابتلا به سرطان در سراسر جهان رو به افزایش است اما در مقابل کمکهای مالی در مقابله با این بیماری در کشورهای فقیر که به شدت در معرض ابتلا به این بیماری مهلک هستند به شدت ضعیف است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پروفسور «پیتر بویلی» مدیر موسسه بهداشت عمومی دانشگاه «استراسکلاید» که سرپرستی این تحقیق را نیز بر عهده دارد، تاکید کرد: صنایع داروسازی و بخش خصوصی پزشکی باید با دولتها و بخش دولتی همکاری نزدیکتری داشته باشند تا بتوانند بر روند رو به افزایش ابتلا به سرطان در سراسر جهان فایق آیند.

گزارش منتشر شده از سوی انجمن State of Oncology حاکی از افزایش تشخیص و مرگ و میر ناشی از ابتلا به سرطان در سراسر جهان است در حالی که دسترسی به امکانات درمانی در میان کشورها متوازن نیست.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، در گزارش این موسسه پیش بینی شده است که شمار ابتلا به سرطان تا سال 2030 میلادی از مرز 26.4 میلیون نفر در سال گذر می‌کند که این افزایش بی سابقه می‌تواند ناشی از افزایش شمار سالخوردگان در کشورهای پرجمعیتی نظیر چین ‌و هند و نیجریه و تغییر شیوه زندگی آنها باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha