سلامت نیوز : متخصصان علوم پزشکی چین در یک مطالعه جدید تاکید کردند که بخش اعظم مشکلات بهداشتی و بیماری‌های دوران سالمندی ناشی از الگوهای زندگی ناسالمی است که در دوران جوانانی و میانسالی برمی‌گزینیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این متخصصان اظهار داشتند: بیش از نیمی از جمعیت افراد مسن در چین با مشکلات جسمی و بیماری‌های مرتبط با افزایش سن دست به گریبان هستند که عامل اصلی آن انتخاب یک الگوی زندگی ناسالم و غیربهداشتی است.

«وو یوشائو»، معاون کمیته ملی چین در امور سالمندی در این رابطه گفت: جمعیت چین به سرعت در حال پیر شدن است و پیش‌بینی می‌شود که تعداد شهروندان بالای 60 سال تا پایان سال 2013 میلادی به 202 میلیون نفر افزایش یابد و از این بین 23 میلیون نفر بالای 80 سال خواهند داشت.

به گفته «وو یوشائو»، افزایش جمعیت سالمندان، مراقبت‌های روزانه و مداومی را ملزم می‌کند زیرا این افراد اغلب ناتوان هستند و به بیماری‌های مختلف و مزمنی که مرتبط با بالا رفتن سن است مبتلا می‌شوند.

یوشائو با استناد به آمار سازمان جهانی بهداشت در سال 2008 میلادی افزود: تنها حدود 40 درصد افراد بالای 60 سال در چین سالم هستند در حالی که این آمار در کشورهای توسعه یافته 60 درصد است.

«تائو گوشو» از پزشکان بازنشسته در این کشور نیز می‌گوید: نرخ ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی، سرطان و بیماری‌های عروق مغزی در بین سالمندان بیمار این کشور معمول است و حدود 60 درصد این مشکلات از انتخاب یک الگوی زندگی ناسالم نشات می‌گیرند.

وی همچنین افزود: فشارخون بالا یکی از مشکلات جدی و شایع در سالمندان است که بیش از همه به عادت غذایی آنان در مصرف زیاد نمک مرتبط است.

کارشناسان کمیته ملی چین در امور افراد کهنسال به سالمندان توصیه می‌کنند که نسبت به مصرف غذاهای تازه و سالم و کم‌نمک و محصولات لبنی کم‌چرب و نیز عدم مصرف غذاهای آماده و مانده خیلی بیشتر دقت کنند.

این کارشناسان همچنین بر ضرورت انجام معاینات دوره‌ای در این سن تاکید کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha