سلامت نیوز : یک استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه پول به تنهایی حل کننده مشکلات در حوزه سلامت نخواهد بود، گفت: مدیریت صحیح، استفاده از امکانات به شکل مناسب و سیاستگذاری درست، اصلی‌ترین راهکار در رسیدن به موفقیت‌های بالا در حوزه سلامت است.

دکتر حسین علی مددی در گفت وگو با ایسنا ، اولویت بندی حوزه سلامت در سیاست‌های کشور را از مهمترین مشکلات در این حوزه عنوان کرد و گفت: بر اساس گفته‌های مسوولین نظام سلامت، حوزه سلامت در سیاست‌گذاری‌های کشورمان جز اولویت 15 است، این در حالی است که موضوع سلامت در کشورهای پیشرفته در سه یا پنج اولویت اول سیاست گذاری‌های کشوری قرار گرفته است.

این فوق تخصص بیماری‌های گوارش با بیان اینکه اگر مسوولین رده بالای نظام به این باور دست یابند که انسان سالم محور توسعه پایدار است و طبق این باور بسیاری از مشکلات حوزه سلامت قابل حل خواهد بود، افزود: سهم حوزه سلامت از اعتبارات مالی کشور تنها سه درصد تولید ناخالص ملی در سال 2010 بوده که در مقایسه با کشورهایی همچون نروژ و آلمان که هشت درصد از این سهم را به خود اختصاص داده‌اند در سطح بسیار پایینی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه پول به تنهایی حل کننده مشکلات در حوزه سلامت نخواهد بود، گفت: مدیریت صحیح، استفاده از امکانات به شکل مناسب و سیاستگذاری صحیح اصلی ترین راهکار در خصوص رسیدن به موفقیت‌های بالا در حوزه سلامت است.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه، تصریح کرد: قانع کردن مسوولین در خصوص گماردن حوزه سلامت در اولویت‌های ابتدایی سیاست گذاری‌های مملکتی، همچنین انسان سالم محور توسعه پایدار است در واقع یکی از وظایف مهم متخصصین این حوزه خواهد بود.

دکتر مددی در پایان تاکید کرد: کم کاری افراد شاغل در حوزه سلامت به ویژه افرادی که فراتر از بحث درمان در این حوزه در حال فعالیت هستند، همچون کارشناسان اقتصاد و سیاستگذاران سلامت باید درصدد قانع کردن مسوولین رده بالای کشور در خصوص مهم بودن سلامت افراد جامعه باشند که در صورت بی توجهی و قانع نکردن آنان، همچنان می توان شاهد مشکلات در حیطه سلامت بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha