سلامت نیوز : رییس شورای عالی نظام پزشکی بر ضرورت حضور انجمن‌های علمی پزشکی در تصمیم‌سازی‌های نظام سلامت در گروه‌های مختلف تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر اسماعیل ایدنی در همایش توانمندسازی علمی و حرفه‌ای طب عمومی در راستای برنامه پزشک خانواده به ضرورت حضور انجمن‌های علمی پزشکی در تصمیمات و سیاست‌گذاری‌های مرتبط، عنوان کرد: متاسفانه جایگاه انجمن‌های صنفی در گذشته انکار می‌شد و شاهد بودیم که پیگیری مطالبات گروه‌های مختلف پزشکی از طریق لابی‌گری‌های شخصی مورد پیگیری قرار می‌گرفت.

وی ادامه داد: اما حداقل طی دو سال اخیر تمایل انجمن‌های علمی برای انجام کارهای تشکیلاتی و سازمانی افزایش یافته است. با این حال با مشکلاتی نیز در این خصوص مواجه بودند که عدم تایید انتخابات انجمن پزشکان عمومی نیز از جمله آنها بود.

رییس شورای عالی نظام پزشکی ضمن تاکید بر اینکه وجود یک تشکیلات منظم و ساختار یافته باعث انسجام تفکرات و آرا می‌شود، گفت: در حال حاضر نیز در ترکیب شورای عالی نظام پزشکی، انجمن پزشکان عمومی حضور دارند و بازوی توانمندی در پیگیری مطالبات این گروه هستند.

ایدنی افزود: یکی از مشکلات بزرگ نظام پزشکی در سال‌های اخیر برای پیشبرد امور مربوط به گروه‌های مختلف پزشکی، تمرکز قدرت بود و رییس وقت سازمان نظام پزشکی بر این تصور بود که بهترین روش برای پیگیری مطالبات جامعه پزشکی، تمرکز قدرت است. در صورتی که باید در تصمیم‌سازی‌های نظام سلامت، اعضای جامعه پزشکی حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه با شعار «تمرکززدایی» فعالیت خود را در شورای عالی سازمان نظام پزشکی آغاز کردیم، عنوان کرد: البته هدف زیر سئوال بردن اقتدار رییس سازمان نظام پزشکی و ارکان مهم این سازمان نیست، بلکه این اقدام برای تحقق مطالبات جامعه پزشکی لازم به نظر می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha