شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹
کد خبر: 83962
سلامت نیوز : یک متخصص زنان و زایمان گفت: زایمان در آب استرس مادر را کاهش می‌دهد و کاهش استرس موجب کاهش درد و افزایش اعتماد به نفس در توانایی زایمان می‌شود.

دکتر زهرا سهیلی پور در گفت‌وگو با (ایسنا) ، با بیان اینکه زایمان در آب هیچ گونه عارضه‌ای برای مادر و نوزاد ندارد، اظهار کرد: با توجه به میزان روبه افزایش سزارین در بین مادران انجام زایمان در آب روش مناسبی برای ترویج زایمان طبیعی مادران است.

وی با بیان اینکه مجهز شدن بیمارستان‌ها و زایشگاه‌ها به وان‌های مخصوص زایمان امری ضروری برای ترویج زایمان طبیعی است، افزود: زایمان یک امر فیزیولوژیک است که در بدن مادر ایجاد می‌شود در نتیجه اگر به صورت طبیعی انجام شود اضطراب و استرس مادر کاهش یافته و کاهش استرس موجب کاهش درد و افزایش اعتماد به نفس در توانایی زایمان می‌شود.

این متخصص زنان و زایمان افزود: تعداد مرگ و میر نوزادانی که به روش طبیعی متولد می‌شوند کمتر از نوزادانی است که به روش سزارین متولد می‌شوند.

سهیلی پور با اشاره به اینکه زایمان در آب به تمام مادران توصیه نمی‌شود، ادامه داد: علاوه بر مشکلات اقتصادی خانواده‌ها باید به برخی از عوامل مانند فشار خون دوران حاملگی مادر، پاره شدن کیسه آب، عفونت برای اقدام زایمان در آب توجه کرد و با وجود هر یک از این مشکلات زایمان در آب توصیه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه زایمان در آب یک زایمان طبیعی است که ضمن درد کمتر نیازی به استفاده از داروهای بی حسی ندارد، اضافه کرد: زنانی که در آب زایمان می‌کنند نسبت به سایر مادران، کمتر نیاز به آرام بخش و مسکن دارند و در واقع مزیت آب این است که درد را تسکین می‌دهد.

این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه مطمئنا قشر مرفه از زایمان در آب استقبال می‌کنند، افزود: باید امکانات استفاده از چنین سیستمی را برای تمامی مادران فراهم کنیم تا بتواند از طریق زایمان طبیعی نوزاد خود را به دنیا آورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha