سلامت نیوز : عضو شورای عالی نظام پرستاری با بیان اینکه اخیرا زمزمه‌هایی مبنی بر انحلال معاونت پرستاری در وزارت بهداشت به گوش می‌رسد، عنوان کرد: به نظر می‌رسد در این‌گونه تصمیمات شتاب‌زده در صورت تحقق، عوامل غیرکارشناسی دخیل باشد.

سید احمد نجاتیان در گفت‌وگو با (ایسنا)، در این باره توضیح داد: شنیده‌ایم دولت قصد دارد چارت وزارت بهداشت را به حالت قبل بازگرداند و مصوبه دولت پیشین مبنی بر تشکیل معاونت پرستاری در وزارت بهداشت را لغو کند.

وی ادامه داد: این در حالی است که مصوبه تشکیل معاونت پرستاری، مصوبه یک شبه دولت نبوده است که بخواهند یک شبه آن را لغو کنند. پیگیری پرستاران برای تشکیل معاونت پرستاری به حدود 15 تا 20 سال پیش بازمی‌گردد و زمانی هم که سازمان نظام پرستاری به عنوان یک نهاد غیردولتی وارد عرصه شد، این پیگیری‌ها را شدت بخشید چرا که به نظر می‌رسید باید تغییراتی در ساختار وزارت بهداشت ایجاد شود.

رییس هیات مدیره پرستاری مشهد با بیان اینکه طی این 20 سال همواره پرستاران با فراز و نشیب‌هایی روبرو بودند تا اینکه مصوبه تشکیل معاونت پرستاری سرانجام در روزهای آخر عمر دولت دکتر احمدی‌نژاد از دل هیات دولت بیرون آمد، اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، امیدوار بودیم مسائل حوزه پرستاری به دور از نگاه‌های سیاسی پیگیری شود و بر اساس کار کارشناسی باشد چرا که معتقدیم جایگاه فعلی معاونت پرستاری به نفع مردم و به نفع بهبود کیفیت خدمات پرستاری است.

نجاتیان ضمن تاکید بر اینکه دولت باید اجازه دهد این معاونت کار خود را انجام داده و پس از گذشت چند سال، فعالیتش را ارزیابی و سپس در خصوص ادامه حیاتش تصمیم‌گیری کند، اظهار کرد: به نظر می‌رسد در این‌گونه تصمیمات شتاب‌زده در صورت تحقق، عوامل غیرکارشناسی دخیل باشد.

وی افزود: وزیر بهداشت همواره حامی پرستاران بوده است و همواره بر حفظ جایگاه تمام گروه‌های پزشکی تاکید کرده است. امیدواریم وی با این دیدگاه، جلوی انحلال معاونت پرستاری در وزارت بهداشت را بگیرد و این جایگاه را نگه دارد.

معاونت فعلی پرستاری در وزارت بهداشت شیر بی‌یال و کوپال است

این عضو شورای عالی نظام پرستاری در ارزیابی عملکرد معاون فعلی پرستاری وزارت بهداشت، اظهار کرد: هنوز به معاون پرستاری اختیارات کامل نداده‌اند و ساختار وزارت بهداشت همان دفتر پرستاری است که تنها نامش عوض شده، در حالی که اگر بنا باشد یک معاونت کار خود را در وزارتخانه آغاز کند، نیازمند یک جایگاه تعریف شده است.

نجاتیان ادامه داد: هنوز چارت‌های سازمانی جدید این معاونت ابلاغ نشده است که وی بتواند با بکارگیری نیرو و در اختیار داشتن بودجه و افزایش اختیارات، امور مربوط به پرستاران را در سطح وزارتی پیگیری کند. درواقع می‌توان گفت معاونت فعلی پرستاری در وزارت بهداشت شیر بی‌یال و کوپال است.

این عضو شورای عالی نظام پرستاری با بیان اینکه جامعه پرستاری نیز به قضیه انحلال معاونت پرستاری حساس شده است، اظهار کرد: طی چند روز آینده جلساتی پیرامون این موضوع در استان‌های مختلف برگزار خواهد شد. پرستاران خواستار حمایت وزیر بهداشت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha