سلامت نیوز : نتایج جدیدترین مطالعات نشان می‌دهد که استفاده از واکسن آنفلوآنزا برای کودکان مبتلا به آلرژی تخم مرغ مانعی ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ کمیته مشورتی اقدامات مصون‌سازی مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا در مطالعات اخیر خود به بررسی کودکان مبتلا به آلرژی تخم مرغ و تاثیر تزریق واکسن آنفلوآنزا به آنان پس از گذشت 30 دقیقه پرداختند.

در این مطالعه آشکار شد کودکانی که به این بیماری مبتلا هستند می‌توانند بدون اقدامات احتیاطی خاصی واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند.

همچنین در صورتی که واکنش بدن کودکان به مصرف تخم مرغ در حد کهیر باشد لازم است هنگام تزریق واکسن آنفلوآنزا تحت مراقبت پزشک باشند اما اگر واکنش آنان شدیدتر باشد باید تحت نظر یک متخصص آلرژی قرار بگیرند.

هرچند در این مطالعه که نتیجه آن در مجله سالانه آلرژی، آسم و ایمنی‌شناسی منتشر شده آمده است: در موارد عادی اقدامات احتیاطی خاص برای این کودکان در هنگام تزریق واکسن آنفلوآنزا ضروری نیست.

«جان کلسو» از کارشناسان دانشکده آلرژی، آسم و ایمنی‌شناسی آمریکا گفت:‌ در شمار قابل توجهی از مطالعات پیشین که در چند سال گذشته انجام شده، هزاران کودکان مبتلا به آلرژی تخم مرغ واکسن آنفلوآنزا را دریافت کرده‌اند و نسبت به آن واکنشی نشان نداده‌اند.

آلرژی تخم مرغ یکی از شایع‌ترین آلرژی‌های غذایی در کودکان است اما حدود 70 درصد از این کودکان تنها تا سن 16 سالگی به مصرف این ماده خوراکی واکنش نشان می‌دهند. بیشتر موارد آلرژی به تخم مرغ به شکل تظاهرات پوستی مشاهده می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha