سلامت نیوز : یک کارشناس تغذیه می‌گوید: بهتر است انار را با پرده‌های سفید اطراف دانه‌ها مصرف کنیم.

فرزاد بابایی در گفت وگو با (ایسنا) ، درباره خواص میوه‌های پاییزی یادآور شد: انار از مهمترین میوه‌های فصل پاییز است که نام آن از کلمه‌ای یونانی به معنای سیب با هسته‌های زیاد گرفته شده است و این میوه خواص غذایی و دارویی فراوانی دارد.

وی اظهار داشت: آب، پتاسیم، اسیدهای آلی و فیبر از مهمترین مواد موجود در انار است.

به گفته این کارشناس تغذیه، مصرف انار به صورت دانه شده و همراه با شکر اصلا توصیه نمی‌شود و انار را باید با پرده‌های سفید اطراف دانه‌ها مصرف کرد زیرا این لایه حاوی مقادیر قابل توجهی فیبر نامحلول است که این فیبر نامحلول به حرکات دستگاه گوارش، رفع مشکلات دستگاه گوارش، جلوگیری از یبوست و کاهش اضافه وزن و کنترل اشتهای کاذب کمک می‌کند.

بابایی ادامه داد: انار خواص دارویی و درمانی فراوانی دارد، خون را تصفیه می‌کند و به دلیل وجود مقادیر فراوان آهن، فسفر و پتاسیم روی خون سازی بدن و کاهش کلسترول و چربی خون تاثیر می گذارد.

وی رنگدانه‌های قرمز انار را به عنوان یک آنتی اکسیدان موثر عنوان کرد که از مسدود شدن رگ‌ها و ایجاد بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری می‌کند.

این کارشناس تغذیه تصریح کرد: پوست انار نیز خواص فراوانی دارد و جوشانده آن برای حل مشکلات معده به کار می رود.

بابایی با اشاره به اینکه بهتر است انار را به صورت تازه و بدون افزودنی استفاده کرد، ادامه داد: برخی فرآورده‌های انار مانند رب آن نیز خواص این میوه را حفظ می‌کنند و فقط میزان ویتامین C آن شاید کمتر باشد.

وی از مرکبات به عنوان دیگر میوه‌های مهم پاییزی یاد کرد که پرتقال از مهمترین آنهاست و گفت: هر پرتقال با داشتن حدود 60 میلی گرم ویتامین C نیاز روزانه یک فرد را تامین می‌کند.

این کارشناس تغذیه با بیان این که همچنین فیبر محلول موجود در پرتقال بر روی کاهش کلسترول اثر می گذارد، خاطرنشان کرد: پوست مرکبات نیز خواص فراوانی دارد و می‌توان به صورت مربا از آن استفاده کرد.

به گفته وی مصرف مرکبات برای افراد دیابتی منعی ندارد، اما نباید در خوردن آن زیاده روی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha