سلامت نیوز : مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، ساماندهی فضای مجازی حوزه سلامت در راستای ارتقای سلامت جامعه را از اهداف این کارگروه عنوان کرد و افزود: این تفاهم نامه بین مرکز توسعه فناوری‌های ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری دفتر آموزش ارتقای سلامت وزارت بهداشت به مدت پنج سال تنظیم شده است.

دکتر محمد حسین تقدیسی در گفت وگو با ایسنا ، با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 35 میلیون کاربر اینترنت در کشور وجود دارد، افزود: با توجه به اینکه 40 درصد کاربرهای اینترنتی بین سنین 20 تا 29 سال هستند که در همین زمینه، ایجاد کارگروه نظارت برفضای مجازی در حوزه سلامت از جمله اقدامات وزارت بهداشت برای اطلاع رسانی صحیح در این حیطه خواهد بود.

وی ادامه داد: نظارت بر محتوایی که به طور مستقیم بر دانش، نگرش و رفتار سلامت مردم تاثیر می گذارد از مهم ترین هدف از ایجاد این کارگروه است.

دکتر تقدیسی با اشاره به اینکه ساماندهی فضای مجازی حوزه سلامت در راستای ارتقای سلامت جامعه از دیگر اهداف این کارگروه است، گفت: فرهنگ سازی و حمایت از تولید محتوای سایبری سلامت محور در حوزه سلامت، ایجاد بستر مناسب برای بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان از طریق سامانه‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات از دیگر اهداف محسوب می شود.

مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: مرکز توسعه فناوری های ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری دفتر آموزش ارتقای سلامت وزارت بهداشت اقدام برنامه های پیش بینی شده کارگروه نظارت برفضای مجازی کرده است و این تفاهم نامه به مدت پنج سال تنظیم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha