یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰
کد خبر: 84050

سلامت نیوز : آویشن از جمله گیاهان مفیدی است که در آشپزی، درمان بیماری‌ها و کارهای تزئینی کاربردهای متنوعی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ گلبرگ‌ها، برگ‌ها و روغن‌ این گیاه معمولا برای درمان شب ادراری، درد شکم، التهاب مفاصل، اسهال، گلودرد، سرفه و برونشیت استفاده می‌شود.

در مصر و یونان باستان آویشن برای خوشبو کردن محیط، کاربرد فراوان داشته است. همچنین آویشن از جمله گیاهانی با خواص ضدمیکروبی است.

علاوه بر این، طبق بررسی‌های یک محقق کانادایی آویشن دارای ترکیبی موسوم به «تیمول» است که می‌تواند مقاومت باکتریایی به داروهای رایج همچون پنی‌سیلین را کاهش دهد.

از دیگر خواص درمانی آویشن می‌توان به خاصیت آن در درمان آکنه اشاره کرد به گونه‌ای که نسبت به کرم‌های تجویز شده برای درمان آکنه موثرتر است.

محققان دانشگاه بلگراد در صربستان در مطالعات آزمایشگاهی خود در مورد تاثیر مصرف آویشن در درمان فشارخون روی موش‌ها دریافتند که آویشن در پایین آوردن فشارخون نیز موثر است.

گروهی از محققان ترکیه‌ای نیز در بررسی‌ خواص آویشن به این نتیجه رسیدند که برخی ترکیبات موجود در این گیاه می‌تواند موجب مرگ سلولی در سلول‌های سرطانی سینه شود. این محققان امیدوارند با استفاده از این ترکیبات بتوانند دارویی برای درمان سرطان سینه کشف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha