یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱
کد خبر: 84051

سلامت نیوز : مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان گفت: اعمالی مانند تتو، سوزاندن موهای زائد، پاکسازی پوست و کاشت ناخن در آرایشگاه‌های زنانه غیرقانونی است.

مهران معلم در گفت‌وگو با (ایسنا)‌ اظهار کرد: اعمالی مانند تتو، سوزاندن موهای زائد، پاکسازی پوست و کاشت ناخن حتما باید زیرنظر پزشک انجام گیرد و آرایشگاه‌ها حق دخالت در امور پزشکی را ندارند.

وی ادامه داد: چنین خدماتی در آرایشگاه‌ها می‌توانند به راحتی زمینه انتقال بیماری‌هایی مانند ایذر و هپاتیت را فراهم کنند. فردی که به هر یک از این بیماری‌ها دچار باشد، به وسیله یک خراش کوچک و ایجاد تماس خونی، بیماری را به فرد بعد منتقل می‌کند.

مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان در این باره که بسیاری از آرایشگاه‌ها با ارایه سوزن یا تیغ بسته‌بندی، بر بهداشتی بودن شیوه خدمات‌رسانی خود تاکید دارد، تصریح کرد: نباید به این توجیهات اعتماد کرد چرا که گاه دیده شده است افراد در اصناف مختلف از شگردها و روش‌های تقلبی آنچنان جدیدی استفاده می‌کنند که حتی برای ناظران بهداشتی جای تعجب دارد.

وی با اشاره به این‌که تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشد عرضه نیز وجود خواهد داشت، عنوان کرد: تعداد آرایشگاه‌های زنانه روز به روز در حال افزایش است و تعداد بازرسان اداره بهداشت کفاف سرکشی زود به زود به همه آنها را نمی‌کند. پس باید این تفکر در خود خانم‌ها ایجاد شود که استفاده از چنین خدماتی در آرایشگاه‌ها می‌تواند چه ضررهای جبران‌ناپذیری برای آنها داشته باشد.

معلم اضافه کرد: افرادی که با استفاده از اعمال غیرقانونی که در آرایشگاه‌ها انجام می‌گیرد، دچار مشکل شده‌اند می‌توانند به مراکز بهداشت مراجعه کرده و شکایت خود را مطرح کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha