سلامت نیوز : معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: افراد سالمندی که اعتقادات مذهبی دارند از سلامت روحی، روانی و جسمی بیشتری نسبت به کسانی که باورهای مذهبی کمتری دارند، بهره‌مند هستند.

محمدجعفر صادقی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: سالمندان در جامعه امروز جزو گروه‌های بزرگ اجتماع به حساب می‌آیند.

وی بیان داشت: افراد با پیشرفت علم مدت طولانی‌تری زندگی کرده و ناگزیر باید با تغییرات پیچیده جسمی، روحی، روانی و اجتماعی که همراه با فرایند پیری حادث می‌شود، سازگار شوند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: تطابق موفقیت‌آمیز با سالمندی منوط به توانایی شخص برای ادامه و استمرار روش‌های مناسب زندگی در طول حیات، حفظ یک شیوه زندگی فعال و یافتن جانشین‌های مناسب برای فعالیت‌های دوران میان‌سالی است.

صادقی گفت: سالمندی سرنوشتی است که تمام افراد بشر از هر جنس، نژاد و فرهنگی به آن گرفتار می‌شوند، دورانی که اگر از کیفیت مناسب برخوردار باشد بسیار مطلوب و لذت‌بخش است.

وی ادامه داد: اعمالی از جمله خواندن دعا و نماز، خیرات کردن و رفتن به زیارت در افراد سالمند معتقد سبب آرامش او می‌شود.

صادقی خاطرنشان کرد: فرد سالمند با جایگزین کردن فعالیت‌های جدید متناسب با سن به جای فعالیت‌های گذشته می‌تواند خلا بازنشستگی را پر کند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور یادآور شد: اشتغال به کارهایی مثل کشاورزی در باغچه و باغ، نویسندگی، پرداختن به صنایع‌دستی و کارهای هنری حتی کمک به نگهداری از نوه‌ها می‌تواند احساس مفیدبودن را در فرد زنده کند.

وی با اشاره به اینکه تغذیه مناسب در دوران سالمندی تاثیر بسزایی در وضعیت روحی، روانی و جسمی فرد دارد، بیان داشت: تغذیه صحیح می‌تواند افسرگی را کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha