یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۹
کد خبر: 84062
سلامت نیوز : جراح ستون فقرات گفت: افراد بعد از هر ۴۵ دقیقه کار و نشستن در یک وضعیت ثابت ۱۰ دقیقه حرکت کنند، راه بروند یا نرمش انجام دهند تا عضلاتشان حرکت داشته باشد و مفصل تغذیه کند.

مسعود فاخری در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: بحث درست نشستن و درست راه‌رفتن به عادت افراد بر می‌گردد و خیلی نمی‌توان آنها را تغییر داد فقط تا حدودی می‌توان با تمرین این عادت‌ها را اصلاح کرد.

جراح ستون فقرات گفت: اگر افراد در مدتی طولانی در یک وضعیت ثابت قرار بگیرند مفصل از تغذیه باز می‌مانند چرا که تغذیه مفصل با حرکت تأمین می‌شود.

فاخری تصریح کرد: مایع تغذیه‌کننده مفصل در داخل مفصل جریان دارد و با حرکت ترشح می‌شود که اگر فرد ثابت باشد ترشح نمی‌شود و در ادامه مفصل فرسوده می‌شود.

ارتوپد و جراح ستون فقرات ادامه داد: معضل بعدی بعد از ثابت بودن فرد در یک وضعیت، قرار گرفتن مفصل یا ستون فقرات در وضعیت کج یا غیر آناتومی بدن است.

وی تصریح کرد: ستون فقرات افراد ضمن اینکه از نظر عمومی صاف به نظر می‌رسد چند نقطه قوس مانند دارد؛ مثلاً در قسمت گردن، قوس به سمت جلو، در قسمت قفسه سینه، قوس به سمت پشت و در کمر نیز قوس به سمت جلو دارد که هر کدام از این قوس‌ها 30 درجه است.

جراح ستون فقرات افزود: اگر به ستون فقرات از پهلو نگاه کنیم به شکل S است که با انحنای خفیف 30 درجه همراه است که اگر این انحناها رعایت شود و مفصل در وضعیت درست قرار بگیرد فرد دیرتر خسته می‌شود.

فاخری ادامه داد: اگر افراد در پشت میز کار زیاد خم شوند و بی حرکت هم باقی بمانند دیسک‌های پشت، تحت فشار قرار گرفته و فرسودگی شروع می‌شود که علامت آن خستگی زودرس و درد است.

وی به افراد توصیه کرد: بعد از هر 45 دقیقه کار و نشستن در یک وضعیت ثابت 10 دقیقه حرکت کنند، راه بروند یا نرمش انجام دهند تا عضلاتشان حرکت داشته باشد و مفصل تغذیه کند.

وی به افرادی که چشم ضعیف دارند یا صندلی‌شان بد است یا عادت دارند که در پشت میز کار خم شده و قوز کنند پیشنهاد کرد: این حرکات خود را اصلاح کنند و در یک پوزیشن مکانیکال درست قرار بگیرند.

فاخری با بیان این مطلب که زندگی در حرکت است و حرکت هم در زندگی است به افراد توصیه کرد: در طول ساعت کاری حرکت داشته باشند و ورزش را نیز فراموش نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha