سلامت نیوز : متخصص طب ورزشی گفت: 80 درصد از مرگ و میرهای قلبی و عروقی با اصلاح فاکتورهای خطر قابل پیشگیری هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ فاطمه کریمی‌افشار پیش از ظهر امروز در همایش روز جهانی قلب اظهار داشت: قلب در هر دقیقه پنج تا شش لیتر خون را در بدن پمپاژ می‌کند و این عمل نیازمند انرژی است.

وی بیان داشت: برای تامین انرژی لازم برای پمپاژ خون، عروقی بر روی عضله قلب تعبیه شده که با نام عروق کرونری عنوان می‌شوند و جزو آسیب‌پذیرترین عروق بدن هستند.

کریمی‌افشار تصریح کرد: بی‌فعالیتی بدن یکی از عوامل مهمی است که می‌تواند در این امر نقش اساسی داشته باشد، زیرا این امر با توجه به جریان کم خون امکان شست‌وشوی دیواره رگ‌ها را نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: پزشکان برای موارد متعددی از بیماری‌ها از جمله چربی خون، دیابت و ... پیشنهاد افزایش تحرک و ورزش را می‌دهند و این امر در بهبود بیماری بسیار موثر است.

کریمی‌افشار ابراز داشت: سالانه 17 میلیون نفر در دنیا بر اثر بیماری‌های قلبی فوت می‌کنند که این آمار روز به افزایش است.

متخصص طب ورزشی گفت: اما بیماری‌های قلبی با وجود شیوع بالا، ترس و هراسی که ایجاد می‌کنند در حد بالایی قابل پیشگیری هستند که اصلی‌ترین آن زندگی فعال است.

وی خاطرنشان کرد: 80 درصد از مرگ و میرهای قلبی و عروقی با اصلاح فاکتورهای خطر قابل پیشگیری هستند و این نکته امیدبخش است.

وی ابراز داشت: معمولا برای افراد پنج روز در هفته و هر بار به مدت 30 دقیقه با سرعت متوسط ورزش‌های هوازی پیشنهاد می‌شود که این زمان برای افراد متفاوت است.

کریمی‌افشار افزود: هر جلسه ورزش باید با گرم‌سازی بدن به مدت پنج دقیقه و با حرکات ساده آغاز شده و بعد از 30 دقیقه ورزش کردن، بدن را به آرامی سرد کرد.

وی با تاکید بر تداوم ورزش‌ خاطرنشان کرد: پوشش مناسب، کفش مناسب، مصرف مایعات و شرایط محیطی در ورزش کردن بسیار مهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha