با توجه به مشکلاتی که در زمینه پسماندها و قطع درختان وجود دارد، می بایست در مدیریت جنگل ‌ها و نظارت بیشتر در رابطه با وضعیت بهداشتی جنگل ها تغییری حاصل شود.

سلامت نیوز : عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عملکرد سازمان جنگل ها بر ضرورت ادغام این نهاد با سازمان محیط زیست تأکید کرد.

 کمال الدین پیرموذن در گفت و گو با پانا، با اشاره به تعامل سازمان محیط زیست و سازمان جنگل ها در زمینه ساماندهی جنگل ‌ها، خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلاتی که در زمینه پسماندها و قطع درختان وجود دارد، می بایست در مدیریت جنگل ‌ها و نظارت بیشتر در رابطه با وضعیت بهداشتی جنگل ها تغییری حاصل شود.

 عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حفاظت از جنگل های موجود در کشور تصریح کرد: می توان با توجه به مشکلاتی که جنگل ها در مناطق مختلف کشور دارند اداره آن را به سازمان محیط زیست سپرد تا شاهد قطع درختان جنگل ها باشیم.
 
وی ادامه داد: چرا که ما اعتقاد داریم جایگاه مدیریتی سازمان محیط زیست، می تواند به ساماندهی وضعیت جنگل‌ ها رسیدگی کند.
 
پیرموذن درخصوص مشکلاتی که در عرصه جنگل های کشور نیز وجود دارد، به پانا گفت: متاسفانه جنگل های کشور با مشکل روبروست و حل این مشکلات در کشور ضروری است و هر چه سریعتر باید مورد توجه مسئولان محیط زیست قرار گیرد.
 
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادغام سازمان جنگل ها در محیط زیست اظهار داشت: اداره جنگل‌ ها نیز باید به سازمان محیط زیست واگذار شود تا مشکلاتی که در زمینه قطع درختان و پسماندهای موجود در جنگل ها وجود دارد، برطرف شود. چرا که همانطور که می دانید بسیاری از بیماری های تنفسی از خاک موجود در جنگل ها به وجود می آید و این امر باید مرتفع شود.
 
وی گفت: کاهش بهره برداری از جنگل ها با همکاری دولت و مجلس به تازگی مطرح شده است و فراکسیون محیط زیست نیز تازه شروع آن را کلید زده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طرح کاهش بهره برداری از جنگل های کشور، صاحب نظران در این خصوص باید نهایت همت خود را انجام دهند تا طرحی جامع در راستای حفاظت از جنگل ها ارائه شود.
وی با تأکید بر اینکه باید طرح جامعی در خصوص حفاظت از جنگل ها ارائه شود، تصریح کرد: طرحی که با همکاری دولت و مجلس و ارگان های مربوطه تهیه می شود علاوه بر جامع بودن باید ضمانت اجرایی نیز داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha